Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe stel ik in Office Excel in dat negatieve nummer automatisch rood kleuren.

Ben een schema aan het maken, waar uitgerekende getallen in voorkomen.

Graag zou ik willen dat deze automatisch rood kleuren als ze negatief zijn. Kan ik dit ergens instellen?

Heb office 2010.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
21.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit kan op meerder manieren

Kies bij celeigenschappen voor een cel bij het tabblad “getal” de lijst “aangepast”
Nu kan je zelf allerlei getalnotaties maken, inclusief kleurgebruik dat afhankelijk is van het
feit of de waarde positief; nul; of negatief is. Dat zijn dan coderingen zoals "#.##0;[Rood]-#.##0"
Zie voor meer info de helpfile bij het trefwoord “getalopmaak”

Makkelijker is echter gebruik te maken van voorwaardelijke opmaak,
menu/opmaak/voorwaardelijke opmaak. Daar kan je afhankelijk van de waarde van een cel, een cel een bepaalde opmaak geven (kleurtjes, achtergrondkleurtjes, randjes, vet, etc)
Als je de optie hebt gevonden spreekt de werking voor zichzelf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat kun je doen door de formule ALS te gebruiken, hoe je die formule precies opstelt weet ik uit me hoofd niet. Ik zal het even zoeken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Volgens de bron zou je dat moeten doen met de ALS formule in combinatie met Voorwaardelijke opmaak
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
boven in de kop van bestand bij getal op puntje recht onder staan dan krijg je beeld met celeigenschappen en dan kies je getal en daar in staat negatief getal in het rood die klik je aan nadat je het getallen gebied geselectrred hebt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding