Is er ook een Final cut voor windows, en zo niet wat is vergelijkbaar programma die wel voor windows is?

Ik vind het erg leuk om filmpjes te maken en te monteren en ik zou graag ook met special effects etc willen werken. Ik heb gewerkt met sony vegas 9.0 alleen ik vind dit een nogal lastig programma. Ik ging dus een beetje zoeken op internet en toen vond ik het programma final cut pro. Dit programma leek me veel makkelijker in gebruik, alleen het probleem is dat dit een programma is voor IOS. Weet iemand dus of final cut er ook voor windows is, en zo niet wat is een vergelijkbaar simpel programma ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
5.8K

Antwoorden (3)

Onder windows heb je uiteraard de standaard moviemaker die door microsoft wordt meegeleverd, maar die is wel erg simpel. Voor het professionele werk is dé standaard Adobe Premiere, maar dat is een vrij prijzig pakket. Er is echter ook een premiere elements, dit is de uitgeklede versie van het professionele pakket. Deze software wordt vaak met videocamera's meegeleverd. Ook pinnacle studio is goede software voor video editing, Ulead videostudio is er ook nog zoëen. Kortom, er zijn meerdere pakketten voor windows te krijgen, de een nog uitgebreider dan de andere. Als ik jou was zou ik naar premiere elements op zoek gaan, deze is goed betaalbaar en vrij snel aan te leren. Mocht je in een later stadium alsnog zaken uit de pro-versie nodig hebben, is het gemakkelijk om over te stappen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn wel wat programmas voor windows waarmee je videos kunt editten, maar het komt bij lange na niet in de buurt van Final Cut Pro. Het programma kent oneindig veel mogelijkheden en is daarbij nog erg makkelijk te gebruiken. Het werkt ook supersnel. Logisch dat elke editor die voor tv of films werkt altijd op dit programma werkt.

Als het echt een hobby van je is raad ik ook aan om gewoon een Mac aan te schaffen. Of in ieder geval te sparen voordat je een programma voor je pc gaat kopen. Sowieso is een mac een verrijking voor je leven, maar dat is weer een ander verhaal :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Avid heeft zojuist Avid Studio geintroduceerd. Nederlandstalige semi-professionele videobewerkingssoftware voor de PC maar met een consumenten prijskaartje en zeer gebruiksvriendelijk. Er worden veel effectplugins meegeleverd die ook in de profesionele wereld worden gebruikt.