Hoe kan ik .NET Framework 4 het beste verwijderen?

Updates voor .NET Framework 4 kunnen, wegens een fout, niet worden geïnstalleerd. Ook herstellen van .NET via de ingebouwde herstelfunctie lukt niet.

Via internet ben ik erachter gekomen dat ik eerst via "msconfig" alle niet-Microsoft Services moet uitschakelen, dan .NET via het Configuratiescherm verwijderen en daarna de boel moet opschonen met de .NET Framework Cleanup Tool.

a. Is dit de juiste weg?
b. Omdat ik de Cleanup tool moet gebruiken, zal ik alles van .NET Framework (inclusief .NET Framework 3.5 SP1 en de taalpakketten) moeten verwijderen. Kan dan, zonder problemen?

Alvast bedankt voor je reactie!

Pieter2011
13 jaar geleden
in: Software
3.5K

Het beste antwoord

Je geeft eigenlijk zelf het antwoord doordat je het opgezocht hebt.
Ja, je kan het volledig verwijderen volgens de door jouw aangegeven weg.
Daarna opnieuw volledig installeren inclusief de taalpakketten.

Tip: maak eerst een herstelpunt aan of liever nog een volledige image. Dan kun je altijd terug naar de huidige instellingen.

succes, het kost wat werk maar hopenlijk werkt het dan weer goed.