Hoe kan ik in Word 2007 zoeken in documenten?

In mijn vorige Wordversie (97 was dat geloof ik) kon je een woord intikken en dan ging Word al je documenten doorzoeken op dat woord.

Ik vond dat een heel handige zoekfunctie, want soms zoek ik een tekst, weet ik niet meer hoe die tekst heet maar weet ik wel dat het woord 'jansen' erin voorkomt. Door te zoeken op 'jansen' kwam die tekst dan snel tevoorschijn.
Heeft Word 2007 ook zo'n functie?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
4.7K

Het beste antwoord

Deze functionaliteit zit nu in de Windows Explorer (Windows Verkenner).

Ga daar naar de map waarin je wilt zoeken, en type Control-F. Dan kun je aangeven dat je wilt zoeken naar alle bestanden waarin 'jansen' voorkomt.

Of, in jouw voorbeeld, dat je wilt zoeken naar alle bestanden die de extensie .doc hebben en waarin 'jansen' voorkomt.

Je kunt meteen aangeven of er alleen in de huidige map moet worden gezocht, of ook in alle submappen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, dat is een mogelijkheid die inderdaad altijd werkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zoek ik! De boys van Microsoft hebben hun best gedaan om deze functie zo ver mogelijk te verstoppen, maar Rotaluclac is ze te slim af!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Vista wordt dat alleen maar erger, daar is het nog verder weggestopt door diezelfde boys.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb mijn antwoord pas gegeven nadat ik in Vista had gecontroleerd of dit klopte. Dus hoezo nog verder weggestopt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Word 97 was die functie heel simpel te vinden, in Word zelf. Nu moet ik om documenten te doorzoeken in Word eerst naar Verkenner en daar met de rechtermuisknop op de mapnaam klikken. Dus ik moet naar Verkenner om een Word-document te doorzoeken. Dat vind ik behoorlijk omslachtig. O wacht, je reageert op Biertje zie ik nu. Dat is de makke van die reacties.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Rotaluclac: mijn Google Desktop zat in de weg (de sneltoets CTRL+F zorgt ervoor dat Google Desktop start), vandaar de verwarring. Daarom was ik normaal gaan zoeken, dus niet via de sneltoets.

Andere antwoorden (2)

Volgens mij kun je gewoon CTRL+F gebruiken. Dan kun je zoeken in de tekst en bijvoorbeeld alle matches laten markeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij kan ik met Ctrl+F alleen zoeken in het geopende document. Ik wil graag in één keer ál mijn documenten doorzoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, als je dat wil, dan zul je een programma zoals Mongrel aangeeft moeten gebruiken.
Wat je nodig hebt is Copernic Desktop Search. Installeren, daarna het programma laten indexeren en je vindt alles terug. Niet alleen in Word-documenten, maar ook in PDF's, emails etc.

http://www.copernic.com/en/products/desktop-search/index.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rotaluclac kwam met de oplossing in Word zelf, toch bedankt voor je reactie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet in Word, wel in Windows - in Explorer (Verkenner). Windows-knop ingedrukt houden en op E drukken (E van Explorer) is de snelste manier om Explorer / Verkenner te starten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oja, Verkenner inderdaad, ik zeg het verkeerd.
Goeie tip om Verkenner te openen, maar hij staat bij mij op de balk linksonder. Eén muisklik dus maar.