Help....Probleem

Ik heb een probleem als ik iets wil downloaden van Bittorent/utorrent/Bitcomet. Krijg ik de melding
Error: Toegang geweigerd
geen een torrent kan ik nu nog downloaden.
Weet iemand een oplossing?

Toegevoegd na 26 minuten:
Het probleem ligt aan alle twee Computers die allebei aangesloten zijn op internet! de andere pc staat op de andere kamer en de andere pc ook op een andere kamer

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1K

Antwoorden (3)

dit kan aan verschillende dingen liggen:
- je hebt geen rechten om in de map de schrijven waar je het bestand neer wilt zetten. (probeer een bureaublad)
- je hebt geen rechten om bittorrent uit te voeren (admin-account)
- je firewall of virusscanner blokkeert de verbinding.
- Het kan dat de virusscanner het programma blokkeert, of dat de poort (die kun je vinden via opties>verbinding) niet is geopend.
probeer ook eens om de nieuwste versie van bittorent te downloaden

en zet eens even al je viruscanners en firewall uit, en probeer het dan nog eens. als hij het dan wel doet weet je dat een virusscanner of de firewall het blokkeert.
of probeer het eens vanaf het admin-account

Toegevoegd na 24 minuten:
Dan zal het waarschijnlijk aan de router liggen, waarin de bittorent poort geopend zal moeten worden. Je logt in in je router door 192.168.0.1 of its dergelijke in te type, ga dan naar port forward (zie handleiding router)

Toegevoegd na 26 minuten:
Probeer eens het door je pc rechtstreeks op je modem te zetten , zonder router. Als hij het dan wel doet ligt het aan de router
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan werkelijk van alles zijn. Heb je iets veranderd aan je windows(-account)-instellingen? Daardoor zouden je gebruikersrechten op bestanden niet meer kunnen kloppen. Is de schijf(-partitie) waar je het naartoe probeert te schrijven vol of stuk? Dan geeft veel software ook die foutmelding. Is je torrent client stuk, heb je al gewoon geprobeerd je torrent client te deïnstalleren, computer te herstarten en opnieuw te installeren?

Als het geen duidelijk aanwijsbare oorzaak heeft kan het ook vaak helpen om je windows installatie te herstellen naar een herstelpunt van voordat het probleem begon ("systeemherstel" of "system restore"), als je dat tenminste niet ooit uitgezet hebt (wat ik nooit zou doen). Dit kun je redelijk straffeloos uitproberen en later weer ongedaan maken als het niet helpt of erger wordt. Je windows help file, en ander wel google, kan je helpen om uit te zoeken hoe dat voor jouw windows versie moet, maar het is op zich echt een eitje. Gewoon systeemherstel opstarten, zeggen dat je wilt herstellen, datum kiezen, ok drukken, paar keer zeggen dat je het Echt Zeker Weet, en dan een hapje gaan eten en als je terugkomt is het gedaan :)

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je moet ze maken