Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik onder XP een externe 250GB USB-2.5" drive formatteren als FAT32?

De USB-autoradio waar ik 'm op aan wil sluiten, ondersteunt alleen FAT32. Ik wil de volle 250GB gebruiken.

(PS: aub geen verhalen over dat 't niet kan vanwege limieten - ik weet dat 't sowieso kan met een IDE-schijf - gewoon onder W9X/DOS.)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
813

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je verliest natuurlijk alle data op de schijf.
Ga naar Uitvoeren en tik dan in: diskmgmt.msc
Klik met de rechtermuisknop op je externe schijf
(Let op dat je de juiste neemt!) en kies voor 'formatteren'.
Kies het formaat dat je wilt.

Toegevoegd na 15 minuten:
Ok. Dat gaat je dus niet lukken, sorry.
XP kan wel omgaan met, maar geen partities FAT32 creëren boven de 32 GB.
Men zegt dat je met het onderstaande tooltje het wel kan doen, kan ik niets over zeggen, geen ervaring mee:

(Met SwissKnife kunt U op een nieuwe of bestaande harde schijf, intern of extern, partities creëren, verwijderen en aanpassen op een vlotte eenvoudige manier. SwissKnife formateert Fat32 of Ntfs en ondersteunt interne interfaces, zoals Ide en Scsi en externe interfaces, zoals Hi Speed Usb, parallelle poort, Pcmcia, Firewire, Sata interfaces enz. )
(Lees meer...)
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om een of andere reden lukte 't de 1e keer niet (de software leek ook wat bugs te hebben met 't beeldopbouw), maar de 2e keer wel. Thx.
AWM
14 jaar geleden
Top!

Andere antwoorden (1)

Een harde schijf laat zich als volgt formateren:
Start > Uitvoeren > Type CMD > Enter. Op de opdrachtregel geef je het commando: convert d:/fs:fat32 (voor d: het juiste stationsnummer invullen) en de schijf wordt opnieuw geformateerd. Herstart de computer. Maak eerst wel een back up.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb dit niet geprobeerd (want swissknife werkte al) maar ik vermoed dat 'convert' niet werkt onder WindowsXP vanwege de artificiële limiet van 32GB die men ingebouwd heeft? (Backups maken is logisch :).)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb mijn eigen externe harde schijf via "convert" geformateerd onder Windows XP, dus het werkt.
Toevallig kwam ik hierachter door een artikel in e.o.a computerblad.
Back up maken is een noodzaak, echter het grootste deel van de computergebruikers doen het niet. Vandaar.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding