Hoe kan ik onder XP een externe 250GB USB-2.5" drive formatteren als FAT32?

De USB-autoradio waar ik 'm op aan wil sluiten, ondersteunt alleen FAT32. Ik wil de volle 250GB gebruiken.

(PS: aub geen verhalen over dat 't niet kan vanwege limieten - ik weet dat 't sowieso kan met een IDE-schijf - gewoon onder W9X/DOS.)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je verliest natuurlijk alle data op de schijf. Ga naar Uitvoeren en tik dan in: diskmgmt.msc Klik met de rechtermuisknop op je externe schijf (Let op dat je de juiste neemt!) en kies voor 'formatteren'. Kies het formaat dat je wilt. Toegevoegd na 15 minuten: Ok. Dat gaat je dus niet lukken, sorry. XP kan wel omgaan met, maar geen partities FAT32 creëren boven de 32 GB. Men zegt dat je met het onderstaande tooltje het wel kan doen, kan ik niets over zeggen, geen ervaring mee: (Met SwissKnife kunt U op een nieuwe of bestaande harde schijf, intern of extern, partities creëren, verwijderen en aanpassen op een vlotte eenvoudige manier. SwissKnife formateert Fat32 of Ntfs en ondersteunt interne interfaces, zoals Ide en Scsi en externe interfaces, zoals Hi Speed Usb, parallelle poort, Pcmcia, Firewire, Sata interfaces enz. )

Bronnen:
http://www.compuapps.com/Download/swisskni...

Een harde schijf laat zich als volgt formateren: Start > Uitvoeren > Type CMD > Enter. Op de opdrachtregel geef je het commando: convert d:/fs:fat32 (voor d: het juiste stationsnummer invullen) en de schijf wordt opnieuw geformateerd. Herstart de computer. Maak eerst wel een back up.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100