klopt deze zin?

zoals op de foto

Weet jij het antwoord?

/2500

Yep, dit klopt

ja hoor prima zin. Het betekend hetzelfde als : Geen virussen of gevaarlijke software gevonden. maar dan in een net iets netter nederlands. Toegevoegd na 16 minuten: grammaticaal is het ook goed. want 'virussen noch andere gevaarlijke software' is 1 ding, je kan het vervangen door 1 woord. bijvoorbeeld 'het' het werd gevonden. Vandaar dat het 'werd' is en niet 'werden'

Voor mijn gevoel klinkt "werden niet gevonden " beter. Virussen is meervoud, vandaar mijn gevoel Toegevoegd na 2 minuten: zoals in Jan noch Piet wist van het ongeluk en De kinderen noch hun leraar waren aanwezig

Ik heb even gegoogled: Het gebruik van noch: Na noch kun je enkelvoud en meervoud gebruiken. Voorbeeld: De inhoud noch de vorm stond (of: stonden) mij aan. Na dubbel noch volgt er enkelvoud. Voorbeeld: Noch de inhoud noch de vorm stond mij aan. Na dubbel noch met meervoudig onderwerp volgt er meervoud. Voorbeeld: Noch zijn manieren noch zijn gedrag bleken te zijn verbeterd. http://www.taaluitleg.nl/zoektochten/stijlEHBO/zinsbouwfouten.htm Vraag Wat is correct: (Noch) Jan noch Piet hebben dat gedaan of (Noch) Jan noch Piet heeft dat gedaan? Antwoord In zinnen als deze (waarin de delen van het onderwerp allebei enkelvoud zijn) is de enkelvoudsvorm ((Noch) Jan noch Piet heeft dat gedaan) altijd correct. Daarnaast is ook de meervoudsvorm ((Noch) Jan noch Piet hebben dat gedaan) mogelijk. Toelichting Het nevenschikkende voegwoord noch wordt op dezelfde manier als en gebruikt om verschillende elementen aaneen te schakelen, maar dan in ontkennende betekenis: beide aaneengeschakelde elementen worden ontkend. Jan noch Piet betekent 'Jan niet en Piet niet'; Noch Jan noch Piet betekent 'en Jan niet en Piet niet'. Noch komt vooral in geschreven taal voor. http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/582/

De zin is fout. Virussen is meervoud, dus het moet zijn "virussen werden niet gevonden". De toevoeging "noch andere gevaarlijke software" doet hier geen afbreuk aan.

De zin klopt niet helemaal als is de bedoeling wel duidelijk. - Voor het goede begrip klinkt in dit geval meervoud beter dan enkelvoud. - Beter de tegenwoordige tijd dan de verleden tijd. “Werden” geeft de mogelijkheid dat de conclusie nu niet meer geldt. Daarom: “Virussen noch andere gevaarlijke software zijn gevonden”.

Het werd niet gevonden. Appel of anderzijds gekke software werd niet gevonden. Dit of dat werd niet gevonden. de EV vorm 'werd' slaat op de software. Wat dat betreft klopt het. De zin is echter stijl technisch niet netjes, ook al zou het deels correct zijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100