Waar kan ik gratis software vinden om uurroosters en weekschema's mee om te stellen? Één die makkelijk te gebruiken is door beginners, graag.

Sinds het bedrijf waar ik werk is gegroeid, ben ik meer betrokken geraakt bij het personeelsbeleid en de planning daarvan. Steeds vaker moet ik instaan voor de opstelling van de uurroosters van een 5-10 pers. Ik kan me redelijk behelpen met MS Excel, maar helaas rijkt m'n kennis/opleiding niet zo ver.

Kan iemand mij een (gratis) software pakket voorstellen waar ik mee aan de slag kan? 1 die me toelaat de uurroosters vlot te beheren zonder al te veel voorkennis van dergelijke software.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
2.4K

Het beste antwoord

Dat kan met Ganttproject. Dat pakket kan overigens veel meer dan een ' simpele' uurroosterplanning. Het is open source en gratis.
Maar........ ik heb de ervaring dat een groeiend bedrijf uiteindelijk specifieke planningsoftware nodig heeft. En die is niet gratis. Toch loont het de moeite er mee te beginnen als het bedrijf nog niet al te groot is. Hoe langer er mee wordt gewacht hoe moeilijker de implementatie van een nieuw plansysteem wordt. Ook kan het systeem dan meegroeien met het bedrijf waardoor aanpassingen aan bedrijfsspecifieke vragen niet zo duur zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zelf geen ervaring mee,

maar heb je wel een gratis versie van.