Office word 2010, autocorrectie maken met een kleur, kan dat? en hoe?

Ik heb bij office 2010 wat dingen in de autocorrectie gezet, maar die zou ik graag automatisch met een kleur willen corrigeren. Dan typ ik dus bijv - in het zwart: jan, en de correctie veranderd dat naar - in het rood: Jan.

Is dat mogelijk en hoe?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Volgens de help op de site van Microsoft kan dit alleen wanneer je autocorrectiefragment uit meer dan alleen tekst bestaat:

'Als u een AutoCorrectie-fragment maakt dat uitsluitend tekst bevat, wordt het zonder opmaak opgeslagen. Wanneer u echter een AutoCorrectie-fragment maakt dat een veld, een symbool, een
alineamarkering ( ), een geïmporteerde afbeelding of een ander
object dan tekst bevat, blijft de oorspronkelijke opmaak behouden. U kunt deze standaardinstellingen wijzigen wanneer u een AutoCorrectie-fragment maakt: klik op Tekst zonder opmaak of Tekst met Opmaak in het dialoogvenster AutoCorrectie (menu Extra). Als u een onbewerkt AutoCorrectie-fragment invoegt, krijgt het de opmaak van de omringende tekst.'

Wat je zou kunnen doen is ipv van Autocorrectie gebruik te maken de snelonderdelen in te zetten (Invoegen, Sneldonderdelen):

- Maak in een document de tekst zoals je 'm wilt hebben en selecteer deze
- Klik in het ribbon 'Invoegen' op 'Snelonderdelen' (of druk op
- Zet in het vak 'Naam' de tekst die je wilt vervangen ('jan' in jouw voorbeeld)

Om de tekst te gebruiken voer je in je document de tekst uit het vak 'Naam' in en druk je vervolgnes op .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ga even naar www.gratiscursus.be daar staat een complete cursus Office 2010. Bij word hoofdstuk 19 en 20 gaat over autoopmaak
Frank