Wat is een goede software voor grafische ontwerpers?

Een programma om visitekaartjes te maken en posters enzo. Photoshop ken ik maar dat is duur? Of is het ergens gratis te downloaden? Zijn er ook gratis te downloaden programma's?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
2.4K

Antwoorden (3)

Gratis alternatief voor Photoshop is Paint.NET of GIMP, persoonlijk vind ik Paint.NET fijner!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf vind ik paint.net het fijnste (dat gratis en legaal te downloaden is), dit is niet de standaard paint van Windows.
Je kan ook voor illegaal downloaden gaan, oftewel; naar Bittorent site's gaan.

Toegevoegd na 3 minuten:
Je kan natuurlijk ook publisher gaan gebruiken, deze vind ik eigenlijk beter om visitekaartjes en poster te maken uit eigen ervaring. De onderstaande bron is wel een proefversie van 60 dagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een grafisch ontwerper gebruikt professionele software en dan ontkom je niet aan het Adobe pakket (Illustrator, InDesign en Photoshop).

Photoshop gebruik je om (de naam zegt het al) foto's te bewerken en dus niet om drukwerk op te maken, daar gebruik je Illustrator of InDesign voor.

Mocht je op zoek zijn naar een alternatief voor Photoshop dan kan ik je bijgevoegde webpagina aanraden. Ik zou deze tools echter NIET gebruiken voor het maken van visitekaartjes en affiches.