Hoe sorteer ik dit in Excel?

Ik heb nu een Excel sheet die er zo uit ziet

januari februari
Productnaam - aantal verkocht Productnaam
Product1 - 12 Product 2 - 144
Product2 - 13 Product 1 - 12
Product3 - 24 Product 3 - 44

Nu vraag ik me af; hoe sorteer ik nu op de twee kolomnamen tegelijkertijd zodat product 1 op 1 regel terecht komt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is aantal verkocht een aparte kolom ?
zijn de aantallen negatief ?

Antwoorden (3)

Je selecteert een kolom en drukt op het knopje alfabetisch sorteren. dit is een A met daaronder een Z en een pijl ernaast zoals je in de bron kan zien.

verder staan in de bron meerdere voorbeelden om te sorteren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de data in verschillende kolomen staan, kan je eerst januari nemen en deze sorteren. (zie tekening).
Daarna doe je hetzelfde voor februari.

Toegevoegd na 52 seconden:
Let er wel op dat je de header row aanvinkt, indien je deze mee in je sort range hebt gedefinieerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou hiervoor de maanden en onder elkaar zetten in een lijst en daarvan een draaitabel/pivot table maken. Sorteren werkt alleen goed als je iedere maand dezelfde producten verkoopt, er dus geen product bij komt of af valt. Verkoop je in een maand een bepaald product niet, dan klopt je sortering helemaal niet meer, tenzij je waarde 0 opneemt als verkocht aantal

Zie hieronder wat ik bedoel.

Deze oplossing is voor de toekomst veel handiger. Iedere maand gewoon een regel per product toevoegen en de draaitabel 'refreshen' via de rechtermuisknop.
Plaatje bij antwoord
paulus811
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
in de eerste zin bedoel ik 'ik zou hiervoor de maanden en producten onder elkaar zetten....'.