Ja en nee! ;-)

Een mp3 file is een geluidsbestand, en een MIDI file is min of meer een soort notatie-systeem. Van een midi is dus nauwelijks een mp3 te bakken, en andersom gaat het eigenlijk ook niet. Je kunt van een fiets ook geen auto maken.

Toch zijn er wel converters. Ik heb het zelf weleens geprobeerd, en als je pech hebt hoor je helemaal niks, en als je geluk hebt alleen wat gebrom, gepiep en andere onsamenhangende klanken. Er wordt dus wel iets omgezet, maar dat gaat op zo'n ongelukkige manier, dat het resultaat altijd bedroevend is, en je er gewoon niks aan hebt.

Hieronder een link. Je kunt daar wat meer lezen over dit onderwerp, en ook een converter uitproberen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die link ga ik morgen maar eens uitproberen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prima, laat je hier nog even weten, of het resultaat een beetje naar je zin was? Ik ben benieuwd. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan ook gewoon in een audiobewerkingsprogramma de mp3 file importeren en dan opslaan als midi
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het programmaatje werkt wel, ik kan het deuntje herkennen maar daar houd de vergelijking met het origineel dan ook op en het was al helemaal niet geschikt voor hou ik het wilde gebruiken.

Andere antwoorden (2)

Nee, want mp3 codeert het geheel aan geluid, terwijl in midi het geluid per instrument gecodeerd wordt. De mp3 code is niet te herleiden naar individuele instrumenten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jammer nou maar toch bedankt ;)
Het kan wel, maar dan krijg je niet alle instrumenten apart.
Het klinkt dan nog gewoon hetzelfde als het mp3 bestand.