Gmail backup. Makkelijks en best hanteerbaar?

Je hoort steeds vaker dat er dingen misgaan met data in de cloud. Vandaag was het ook mis bij gmail. http://webwereld.nl/nieuws/105857/gmail-gebruikers-treffen-lege-inbox-.html Gelukkig niet bij mij.
Wat is de beste manier om mijn email te backuppen?
Gewoon pop3 draaien op een mailclient?
Of zijn er handige tooltjes hiervoor beschikbaar?
Wat is hiervoor de beste oplossing?
Ik gebruikt momenteel 4616 MB (61%) van de 7556 MB.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Ik heb gisteren alles naar een tweede gmail account gebackupped (het zou ook naar yahoo ofzo kunnen)

Hiervoor heb ik Thunderbird geïnstalleerd, en mijn Gmail via Imap ingesteld.

Dan zie je een map: gmail -> alle berichten.
En daar staan al je berichten is (ook verzonden enzo.)

In die map heb ik alle mails geselecteerd, en dan rechtermuisknop -> kopieren naar, en daar heb ik een ander gmailaccount gekozen.

Ik was 2 uur bezig met 15000 email ( 1gb).