Bestaat er een tool waarmee je bestandsnamen aan mailadressen koppelt, om deze vervolgens naar de gekoppelde persoon te mailen?

Ik heb maandelijks 300-400 persoonlijke bestanden, die ik naar evenzoveel verschillende personen moet mailen. Dat kan natuurlijk met de hand, maar ik vraag me af of er een tool is die op basis van een bestandsnaam, een mail kan genereren waar het juiste mailadres aan gekoppeld is.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik denk dat je specifieker moet zijn. Hoe maak je de bestanden? En wat voor bestanden zijn het? Automatisch mailen is wel mogelijk. Vaak moet je hiervoor een module aanschaffen. Zo heb ik ooit een systeem ingericht waarbij de factuur in pfd-formaat werd gemaild. Dit kon binnen de functionaliteit van het programma, al moest hier wel een extra module voor worden aangeschaft.

Je zou met Word oid een serie brief (hoe heet dat ook al weer in het NL?) als serie mail kunnen maken en daar de bestanden aanhangen. De Lotus Notes server via smtp als relay/mailserver gebruiken (misbruiken). Het is welliswaar geen bestaande tool, maar wellicht wel een oplossing/duw in de juiste richting.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100