Bestaat er een tool waarmee je bestandsnamen aan mailadressen koppelt, om deze vervolgens naar de gekoppelde persoon te mailen?

Ik heb maandelijks 300-400 persoonlijke bestanden, die ik naar evenzoveel verschillende personen moet mailen. Dat kan natuurlijk met de hand, maar ik vraag me af of er een tool is die op basis van een bestandsnaam, een mail kan genereren waar het juiste mailadres aan gekoppeld is.

paulus811
13 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Ik denk dat je specifieker moet zijn.
Hoe maak je de bestanden? En wat voor bestanden zijn het?
Automatisch mailen is wel mogelijk. Vaak moet je hiervoor een module aanschaffen. Zo heb ik ooit een systeem ingericht waarbij de factuur in pfd-formaat werd gemaild. Dit kon binnen de functionaliteit van het programma, al moest hier wel een extra module voor worden aangeschaft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
Dank voor je antwoord Odol (what's in a name ;-). Het zijn Excel bestanden en de mail loopt via Lotus Notes. Ik zal de leverancier vragen of deze module beschikbaar is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oei.. via Lotus Notes wordt zoiets lastig(er).
Je zou met Word oid een serie brief (hoe heet dat ook al weer in het NL?) als serie mail kunnen maken en daar de bestanden aanhangen. De Lotus Notes server via smtp als relay/mailserver gebruiken (misbruiken). Het is welliswaar geen bestaande tool, maar wellicht wel een oplossing/duw in de juiste richting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
dank voor je antwoord. Ik heb inmiddels een Excel VBA macro gemaakt die ongeveer doet wat ik wil. Het is wat houtje touwtje, maar werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En die VBA gebruikt dan Notes? Of stuurt Excel direct mails (via de Notes server)? Evt. met IT overleggen of je a) de Notes server zo kan/mag gebruiken of dat ze dit evt. zo voor je kunnen inrichten. Relaying staat vaak uit om bv. te voorkomen dat de mailserver (door virussen) voor spam wordt misbruikt.
paulus811
13 jaar geleden
In een Excel sheet heb ik bestandsnamen (die lees ik in via de macro) en die koppel ik op basis van de bestandnaam, waarin ook het persoonsID verwerkt zit aan een mailadres. Die laatste koppeling is een standaard tabel. Vanuit VBA kan ik applications starten of activeren en op die manier plak ik de mailadressen uit Excel in Notes en attach ik de bestanden aan de betreffende mail. Alleen erg stabiel is die oplossing niet, bij een grote vertraging in het systeem of foutmelding loopt de macro door en slaat daarmee de betreffende mail over. Er zit dus nog wel wat werk aan... De mailserver aanpassen zal binnen onze organisatie (een van de grootste accountantskantoren ter wereld) niet lukken, alles is (te) formeel geregeld om dat even te 'on the fly' doen. Dank voor je reactie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een beetje handig met scripten e.d. bent, kun je het in Notes programmeren/scripten... maar dat is meer voor mensen met een hoog zelf-castijdingslevel.... ;-)