Hoe werkt Spaces op mijn Mac precies?

Ik wil graag Spaces gaan gebruiken voor mijn hobby's (fotografie en muziek) en voor school. Wie kan mij in het kort uitleggen hoe het precies werkt? Ik heb het één en ander geprobeerd, maar het werkt volgens mij nog niet helemaal.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Met spaces heb je verschillende 'werkomgevingen' op één computer.

Ik zal het in stappen proberen duidelijk te maken:

- Druk maar eens op CTRL en een pijltje, je gaat van de ene space naar de ander.

- In je eerste Space staat dit scherm open, Safari draait hier. Druk op CTRL én pijltje naar rechts en zet daar mail aan. Waarna je weer op Safari klikt (in je 2e space).

- Zie je? Je werkt in de ene space met Safari, en de ander met Mail. Je hoeft niet meer CTRL en de pijltjes te gebruiken. Je kan zo makkelijk switchen tussen spaces.

- Maar is dat niet onhandig? Dat elke space afhankelijk is van de het programma waarmee je werkt. Nee hoor, dat is niet zo, open maar eens in je 2e space met Mail een nieuw venster Safari. (Rechtermuisknop Safari -> Nieuw venster).

- Nu heb je in je eerste space het programma Safari, en in je 2e space Mail én Safari.

- Zet mail op de voorgrond in je 2e space. Klik daar nu op Safari. Zie je? Safari springt naar de voorgrond, hij gaat niet naar je 1e space.

- Klik nu nogmaals op Safari in die space, omdat Safari al op de voorgrond staat, ga je nu weer naar je 1e space. Zo werkt het, en het werkt met alle applicaties, dus ook Adobe etc.

- Natuurlijk kan je ook F13 drukken voor een overzicht van Spaces.

En oja, sleep dit Safari venster eens naar de rechterkant van het scherm, dat je muis de rand van het scherm raakt, en houdt het daar voor 2 seconden. Zie je? Mooi toch.

En als je het overzicht hebt van Spaces door op F13 te drukken kun je op die manier ook nog eens vensters verwisselen!

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je nog vragen hebt gewoon stellen.
En als je spaces niet geactiveerd zijn moet je even op Appeltje klikken, Systeemvoorkeuren, Exposé en Spaces, Tabblad Spaces, vink aan: Activeer Spaces. Hier kan je ook toetsen aanpassen om tussen spaces te schakelen.

Trouwens je kan ook: CTRL én het nummer van de space indrukken, zodat je gelijk van space 1 naar space 4 gaat.