Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je in Dreamweaver de kleuren van je achtergrond en letters veranderen zodat alles duidelijker is?

Net zoals ik kan doen met Notepad++ (achtergrond zwart, bepaalde tags in het oranje andere in het paars,..) Ik vind dat veel duidelijker en zo vind ik ook sneller mijn typfouten. Maar in school kan ik geen Notepad++ gebruiken, dus kan het ook in Dreamweaver?

Toegevoegd na 1 uur:
Voor de duidelijkheid, zoals in de afbeelding dus.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kunt bij dreamweaver via bewerken > voorkeuren (Ctrl + U) de codekleuren bewerken.

Je kunt de standaardachtergrond kiezen en per scripttaal de tagkleuren.

Precies wat je wilt, lijkt mij...
(Lees meer...)
rose
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Exact wat ik wou, bedankt!

Andere antwoorden (1)

In Dreamweaver kan je alle kleuren aanpassen.
Je moet om de achtergrond te wijzigen de "bgcolor" (background color) aanpassen en voor de letters "font color" (letter kleur)

Voor de kleuren en bijbehorende codes kan je hier kijken;
http://html-color-codes.info/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nene xd, niet met een html code, maar in het programma zelf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt in Dreamweaver verschillende manieren waarop je hetgeen je maakt bekijken. Als je de html versie niet gebruikt maar de gewone versie zoals de site moet worden staan er in het menu kleurenbalkjes. Die kan je aanpassen. Ik hoop dat je dit bedoeld anders snap ik de vraag niet.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding