Hoe krijg je nul? Zie extra uitleg!

Ik moet een opdracht in Excel maken, en daarbij moet ik de getallen bij D3-D9 aftrekken met het getal bij D14 en daarna de uitkomst vermenigvuldigen met wat er bij D15 staat. Ik heb nu dit voor de uitkomst met D3:

=(D3-$D$14)*$D$15

Maar bij sommige antwoorden krijg je een getal onder de 0, en dat moet nou eenmaal niet gebeuren, weten jullie wat ik in de formule moet veranderen zodat als het antwoord onder de 0 komt, het automatisch 0 wordt.

Toegevoegd na 8 minuten:
De $-tekens zijn er zodat bij D4-D9 nog steeds D14 en D15 worden gebruikt, dus die zijn noodzakelijk.
D14 = 40
D15 = 1,5

D3 = 48

Bij D8 = 35 krijg ik een negatieve getal.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haal eerst de $tekens weg en welke getallen zijn het die je gebruikt??

Het beste antwoord

Neem het maximum van 0 en van de functie

=Max((D3-$D$14)*$D$15;0)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hartelijk bedankt voor je antwoord, betekent weer 1 punt meer op me tentamen door jou :D

Andere antwoorden (3)

met een als functie in excel.. als (som<0) dan is het nul
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus wat zou ik voor de formule met D8 moeten invullen dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
=ALS(((D3-D14)*D15)<0,0,(D3-D14)*D15) zo bedoel je het? uitleg: als (D3-D14)*D15 kleiner is dan 0 geeft hij 0 weer..
Als hij groter is geeft hij het antwoord van de som
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
=ALS((D3-D14*D15<0,0,D3-D14*D15) Misschien moet hij ook zo, maar dat moet je maar even in je eigen excel kijken,
=(als(D3-$D$13=<0;0;(D3-$D$13)*$D$15)))

Volgens mij zoiets ;-) ghehe
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is het de volgende formule:

=ALS((D4-$D$14)*$D$15 <0;0)

Bij mij werk hij in ieder geval wel, als ik jou goed begrepen heb.