Novell kent 'snapshots'. Is er een Windows-alternatief?

Zo'n Novell snapshot werkt als volgt:
1. Start het snapshotprogramma
2. Installeren een applicatie XYZ
3. Stel 100 zaken in, in die applicatie
4. Als die applicatie goed is ingesteld: sluit het snapshotprogramma weer af.
5. Het snapshotprogramma heeft een snapshot gemaakt. Door dat bestand te starten ('te laden'), kan op een willekeurige andere PC die applicatie XYZ weer geïnstalleerd worden (incl. die 100 instellingen) - zonder dat er verder nog enige interactie van de gebruiker is vereist.

De vraag is nu: kent Windows zelf ook zo'n 'snapshotprogramma'?

Ik denk dat 't maken van een MSI-bestand niet een alternatief is... Toch?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1K

Het beste antwoord

Het kan met ThinApp. Dat doet precies wat jij beschrijft!
http://www.vmware.com/products/thinapp/

Toegevoegd na 2 minuten:
Cameyo is een gratis alternatief:
http://www.cameyo.com/index.aspx
bamibal
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wise package studio en installshield zijn goede tools om een .msi te maken.
Verder heb je nog AppV van microsoft, maar dit is virtualisatie software.