Als ik van een jpg een pdf maak wordt het bestand altijd kleiner. Is er dan ook kwaliteitsvermindering?

Ik gebruik openoffice.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Als een file kleiner wordt is er ook altijd kwaliteitsvermindering.

U zou eens moeten kijken naar de pdf en de oorspronkelijke afbeelding voordat u er een pdf van maakte. Zoom zo ver mogelijk in op een detail en vergelijk de jpg en pdf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rose
13 jaar geleden
Dat eerste is niet juist. Met Flac kun je een Wav bestand zonder kwaliteitsverlies to soms meer dan de helft verkleinen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je gelijk hebt maar ik kon het met inzoomen niet vaststellen.

Andere antwoorden (3)

Als het bestand kleiner wordt zal het scherper worden. Alleen het bestand wordt zo klein dat je het moet uitvergroten en dan komt het probleem.
Je kan wel gaan uitvergroten maar je plaatje zal snel digitaliseren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van jpg naar PDF treed er geen kwaliteits vermindering
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb al op meer plaatsen gelezen dat OpenOffice.Org de neiging heeft om bij conversie van jpg naar pdf kwaliteitsverlies onvermijdbaar te maken...

De kans dat een kleinere pdf een mindere kwaliteit oplevert is voor de hand liggend.
rose