Hoe kan je in Microsoft Word de eigenschappen document definitief instellen?

Als je met Word een document opent krijg je een venster met Opmerkingen, Type, Datum, Grootte, etc. Via Eigenschappen kan je die keuze bepalen. Dat is eenvoudig. Maar ik slaag er niet in die keuze definitief te maken want elke keer als ik opstart krijg ik weer het oude overzicht. Het Office Help programma biedt geen oplossing.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
2.5K

Het beste antwoord

Allereerst kan je de documenteigenschappen invullen voor een leeg document. Hoe verschilt per Office versie. In bijgaande link en voorbeeld voor Office 2007 en 2010.

Om de eigenschappen die altijd hetzelfde zijn te bewaren kan je van dit lege document het beste een sjabloon maken. In Office 2003 en eerder sloeg je het op in het formaat .Dot (zie bijgaande link). In nieuwere versies onder het formaat .dotx (in de lijst kies je voor de optie Opslaan als Sjabloon).

Als je voortaan een nieuw document maakt dan dubbelklik je op het sjabloon. De pagina wordt dan geopend (net als bij een gewoon document), maar de eigenschappen blijven behouden. Als je de pagina opslaat moet je het een andere naam geven, de sjabloon wordt niet overschreven.

Je kunt de slabloon ook zelf aanpassen door rechts te klikken op het sjabloon en te kiezen voor "bewerken". Wijzigingen die je dán doet worden opgeslagen in het sjabloon zelf.

In Word help kan je dus zoeken naar informatie over bestandseigenschappen en sjablonen. Er zijn ook nog andere manieren, maar dit is een heel eenvoudige.

Het invullen van documenteigenschappen is handig als je WIndows Vista of 7 gebruikt, omdat deze heel snel in bestanden zoeken en ook in de documenteigenschappen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
handig hè, Micro sof .... :{
Volgens mij is het een Optie onder Extra. Maar dat is niet beschikbaar als je geen document open hebt staan. Dus hoe doe je dat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is inderdaad een heel andere vraag.