Hoe kan ik agenda gegevens vanuit een html bestand in outlook agenda importeren?

De situatie is als volgt, ik krijg wekelijks een werkrooster gemaild in de vorm van een html bestand, het bestand kan door huidige beperkingen niet in .ics formaat verstuurd worden. Het bestand wordt gemaakt en verstuurd in het software pakket Navision. Het bestand is opgemaakt met cellen en tables waardoor de verdeling aldus netjes is.

Omdat ik het omslachtig vind om alle afspraken en ingeplande zaken stuk voor stuk met de hand over te nemen in mijn Outlook agenda, ben ik op zoek gegaan naar de mogelijkheid om direct de gegevens van het html bestand te importeren naar Outlook...no luck so far.

Wellicht is er een mogelijkheid voor deze volgorde? HTML -> Excel -> Outlook. Kan ik in Excel, cellen zo opmaken dat ze alleen bepaalde gegevens (dag, datum, tijden, lokatie) uit het HTML bestand vissen? Hoe exporteer ik het beste vanuit Excel, XML, XLS? Wat gebruik ik om het uiteindelijke bestand om te zetten naar .ics?

Of is het pracktischer om iets te gaan doen met een SQL database op m'n webserver of op m'n computer thuis (wellicht icm een php script oid? Ik gok dat de google calender ook dmv een SQL database wordt omgezet naar een .ics bestand, als je deze wil importeren in Outlook).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Ik gebruik zelf geen Outlook, maar ik weet wel dat je tabellen in een HTML bestand gewoon kunt kopieeren in je browser en kunt plakken in Excel.

Weet niet zeker of dit ook werkt in Firefox/Chrome/Opera/etc. maar in IE moet dit zeker werken.