Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik in word het voorwoord buiten de inhoudsopgave houden?

Ik heb een Word document (office 2007) waarin ik een titel pagina (voorblad), voorwoord, inhoudsopgave, etc. heb.
Als ik hierin de automatische inhoudsopgave aanmaak komt hierin ook het voorwoord te staan. Hoe kan ik er voor zorgen dat alleen pagina's die na de inhoudsopgave in de inhoudsopgave komen te staan?

Voorbeeld;
- Voorblad (Pagina 1)

- Voorwoord (Pagina 2)

- Inhoudsopgave (Pagina3)
>Hoofdstuk 1.........4
>Hoofdstuk 2.........5

- Hoofdstuk 1 (Pagina 4)

- Hoofdstuk 2 (Pagina 5)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
29.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Je moet een andere opmaakstijl gebruiken. Dus niet H1, maar bv een afgeleiden van H1 die je dan onzichtbare titel kan noemen.

Als het om pagina nummers gaat: Voeg een sectie einde in na het voorwoord, en start eje pagina nummering bij de nieuwe sectie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de automatische inhoudsopgave aanpassen op het laatste moment dat deze dus klaar is, en dan het voorwoord verwijderen, kopieren plakken in nieuwe pagina en verwijderen wat je niet nodig heb, of zoals de persoon hierboven beschrijft de tags veranderen, of definitie van tags
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door een sectiescheiding na het voorwoord in te voegen, en de inhoudsopgave in de tweede sectie te zetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haal in het voorwoord gedeelte de kop weg.
Dan wordt deze niet meer weergegeven in de inhoudsopgave
Frank
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In nieuwere versies van Word (ik weet niet zeker of dit opgaat voor Word 2007 maar er is vast iets soortgelijks te vinden) kan je het volgende doen:
- Selecteer de titel (in jouw geval Voorwoord)
- Ga naar het tabblad Verwijzingen
- Klik op 'Tekst toevoegen'
- Klik op 'Niet weergeven in inhoudsopgave'

Als je de Engelse versie van Word hebt, kijk even in m'n bronvermelding. Daar staan ook screenshots.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Je kunt hoofdstukken/koppen buiten de inhoudsopgave houden maar wel met dezelfde stijl als de rest.
- Plaats je cursor in de kop die NIET in de inhoudsopgave moet komen
- Klik op "Start"
- Klik bij stijlen op "Meer" / klap de stijlen uit. (Een stijl = Kop 1, Kop 2, etc)
- Klik op de allerlaatste stijl/kop: "Kop van inhoudsopgave"

Wanneer je nu de inhoudsopgave bijwerkt, staat deze kop niet meer in de inhoudsopgave.
(Lees meer...)
Plaatje bij antwoord
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding