Hoe maak ik een verwijzing naar een ander tabblad in Excel?

Hoe laat ik het ene tabblad in excel verwijzen naar het andere tabblad in excel. Ik heb een opdracht om verwijzingen in te stellen. in het ene tabblad moet een bedrag verwijzen naar het andere tabblad omdat ik het daaruit heb gehaald. hij moet het dus door middel van een formule overnemen uit het andere tabblad. welke formule moet ik hier voor gebruiken??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
63.1K

Antwoorden (2)

Ik moest in het verleden wel eens de stijging van iets ten opzichte van een eerder meetpunt weergeven, dat deed ik door van het huidige getal minus het eerdere getal, dat op een eerder tabblad stond te pakken.
Ik gebruikt hiervoor de volgende formule:
=SUM(R5-'NOV10'!R5)

NOV10 was het vorige blad. Ik trok dus het getal uit NOV10 af van het getal in het huidige tabblad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel eenvoudig, voer een = teken in en wijs dan de cel in het andere tabblad aan. Excel zal dan zelf de verwijzing neerzetten.

Maar wil je het zelf invullen dan is het
=tabnaam!celadres

voorbeeld
=sheet2!A1
paulus811