Wat is het nut van pop-ups en hoe krijg ik ze van mijn computer af?

Ik heb bovenin mijn scherm een knop die aangeeft dat ik nu 345 geblokkeerde pop-ups op m'n computer heb. Hoe krijg ik ze weg?

13 jaar geleden
in: Software
5.2K

Het beste antwoord

Pop-ups zijn meestal reclames die in een nieuw venstertje openen als je surft. Websites proberen hiermee meer bezoekers te trekken of producten te verkopen. Een website-eigenaar kan pop-ups plaatsen om extra inkomsten te genereren. Dus eigenlijk zijn ze net zo irritant als de reclame op tv. Daarom hebben veel browsers de mogelijkheid pop-ups te blokkeren. Als je die melding ziet kan je vaak aanklikken of je de melding in het vervolg niet meer wilt zien.
Klik in je browser op Opties om je instellingen voor pop-ups aan te passen. Ook vind je onder opties de mogelijkheid om de opgeslagen gegevens over de door jouw bezochte websites, pop-ups, cookies e.d. op te schonen. Het is sowieso aan te raden dit regelmatig te doen, ze nemen op den duur behoorlijk wat ruimte in op je pc en maken je pc trager.
Nog makkelijker is om het gratis programmaatje Ccleaner te downloaden van Piriform. Hiermee kan je eenvoudig je computer opruimen en opschonen, waardoor deze lekker snel blijft.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als hij aangeeft dat ze geblokkeerd zijn, dan is het goed en staan ze niet op je computer. Dat is namelijk een pop-up blokker, als je die niet zou hebben, dan zou je steeds van die schermpjes (pop-ups) op je computer zien!