Kan muziek en films 100% waterdicht beveiligd worden voor downloaden en rippen?

Stel dat er nu nog een compleet nieuwe hardware architectuur op de markt komt met geheel eigen software/programma taal. Zou de muziek- en film industrie dan een kans maken om hun produkten te beveiligen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Serverside. Dat zal het in de toekomst worden. Als je een film wilt zien, moet je hem dowloaden en die kan op dat moment worden afgespeeld.
Als je Word wilt gebruiken, dan doe je dat remote op de server van MS.

De vraag is alleen of je het kind niet met het baswater weggooit en ten tweede of je de deur coor de concurrentie niet open zet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Ze hebben het al een paar keer geprobeerd maar hackers weten altijd binnen no-time die beveiliging te omzeilen. Mijn vermoeden is dus dat er nooit iets zal ontstaan dat het helemaal 100% waterdicht maakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, de eerste rips worden gewoon gefilmd in de bioscoop en online gezet.

De muziek en filmindustrie heeft gewoon de boot gemist en had eerder moeten inzien dat de huidige distributie en een achterhaald model was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nooit... En waarom dan, omdat hackers de tijd mee hebben... De makers van een beveiliging moeten het bijvoorbeeld volgende week afhebben... en als het op de marjt komt die vrijdag dan gaan de hackers er op los, net zo lang ze de beveiliging gekraakt hebben... Daarom zeg ik ze hebben de tijd mee...

Nooit dus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Al is de programmeur nog zo snel, de hacker achterhaalt hem wel.
Ik ben een beetje bang dat de software, muziek- en filmindustrie toch op zoek moet naar andere manieren om inkomsten te genereren, waarbij het illegaal downloaden dan maar gezien moet worden als een soort reclame of zo....vooral voor films en spellen vrees ik wat dat betreft het ergste. Produkten aantrekkelijker maken is daar maar één vande vele manieren van. Aan de verkoopprijs kan hier en daar wellicht ook nog wel iets gebeuren, maar definiteif beveiligen ?? Kansloos.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk van wel.
In 2005 heb ik er ervaring mee opgedaan tijdens een kanotocht in Zweden.
Ze zijn in allerlei maten te koop en ze zijn prima geschikt voor CD's, DVD's etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat bedoel je?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waterdichte tonnen!?
Nee, elk beveiligingssysteem heeft zwakke plekken, meestal ligt dat in de mensen die het ontwikkelen of die het gebruiken / toepassen.

Het is een kwestie van tijd, maar elke beveiliging zal uiteindelijk doorbroken worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles van waarde is weerloos; zo te zien had Lucebert een voorzienende blik.
Maar het is niet de kunst die zo krampachtig beschermd wordt en zeker niet de kunstenaar; het zijn alleen lamlendige uitbuiters die die woorden preken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zeggen; "Ja het kan!!!" maar uiteindelijk komt het op een koste plaatje uit. Als je iets maakt wat niet te kraken/hacken is zijn de kosten zo hoog dat het niet meer interressant wordt voor de koper om het te kopen.
doe je een iets minder perfecte beveiliging dan is het voor de hacker weer interressant om het te hacken want dan verdient die er weer veel aan.
als je geen beveiliging neemt dan is het [roduct wel goedkoop en zijn mensen sneller geneigd om het gewoon te kopen maar toch als het net iets goedkoper is om het te kopieren zal dat ook weer snel gebeuren omdat er geen beveiliging op zit. doe je weer een beetje beveiliging dan wordt het wel wat duurder maar blijft het niet echt interressant om te kopieren.
kortom, het zal nooit echt goed beveiligd worden tenzij ze er ook 100% zeker van zijn dat het niet geripped kan worden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan.
Maar alleen voor een paar dagen misschien en dan is het wel weer gekraakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen al het gegeven dat je muziek moet kunnen horen betekend al dat het per definitie niet te beveiligen is tegen copyeren. Al is het maar door een fatsoenlijke microfoon naast de luidsprekers te leggen (zoals dat jaren geleden gebeurde toen de meeste muziek via de radio het huis binnen kwam).

Er is echt geen enkele vorm van beveiliging die 100% waterdicht is. De obsessie van de muziekbonzen voor beveiliging is complete onzin. Het kost ze bakken vol geld en werkt voor geen meter. Daarbij zou ik wel eens willen weten wat er gebeurd met de muziekverkoopcijfers als je de verkopen van alle geluidsdragers door de jaren heen bij elkaar gaat leggen. Ja, de CD verkopen dalen al jaren maar de verkopen van audio DVD's en mp3's stijgen al jaren explosief. Ik denk niet dat de totale verkoop van muziek echt zoveel is gedaald sinds de uitvinding van het downloaden....

Zelfs als je de data 25 voudig codeert, je schijf vervolgens in een kluis doet en die in een meters dik blok beton giet om die vervolgens in de oceaan te smijten durf ik niet te garanderen dat niemand bij je informatie kan.
In plaats van te dweilen met de kraan open kan de muziek industrie beter met zijn tijd mee gaan. Het gaat in de muziek industrie al jaren niet meer om de muziek en artiesten en naarmate en meer van hetzelfde krijgt hebben steeds minder mensen zin om de kunstmatig hoge prijzen te betalen voor een steeds slechter product. In tegenstelling tot de boekenprijzen zijn CD prijzen niet beschermd en toch zijn ze allemaal even duur ondanks dat er zoveel verschillende maatschappijen en distributeurs zijn.....

Voor de filmindustrie geld grotendeels hetzelfde. Overigens zie ik niet het nut van downloaden van films... een half jaar nadat ze op DVD uitkomen liggen ze voor een paar euro in de aanbiedingen bak. Een nieuwe lege DVD is niet zo veel goedkoper en de kwaliteit van het origineel is doorgaans toch hoger (en het scheelt een hoop moeite).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, alles valt te kraken en wordt gekraakt zodra er weer wat nieuws komt.