Kan ik bepaalde bestanden van de backup van mijn vorige laptop overzetten naar mijn nieuwe laptop?

Via Norton maak ik geregeld een backup. Nu heb ik een nieuwe laptop aangeschaft. Kan ik nu de backup van mijn oude laptop overzetten naar mijn nieuwe laptop? Want ik neem aan de alle foto's en documenten op die backup zitten en die wil ik dus ook op mijn nieuwe laptop zetten.
Of kan ik die bestanden niet selecteren?
Graag simpel uitleggen want ik ben een nerd met computers.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1.2K
Kimath
13 jaar geleden
Bedoel je een leek? Want een nerd met pc's is juist wel goed ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag het ook een leek noemen. Maar zeker geen computernerd! Want dan heb je gelijk.

Het beste antwoord

als je de norton backup weer installeert op je nieuwe laptop moet dat kunnen als je de twee laptops met elkaar verbindt.

ook zou je de backup van de oude laptop op een externe schijf kunnen zetten, en die externe schijf weer aan je nieuwe laptop kunnen verbinden.

dan met het norton programmaatje voor backup herstel ergens kiezen.

het is lastig dit simpel uit te leggen, omdat we jou laptop niet zien, is het xp, vista, windows 7, dat maakt al een verschil. Verder ken ik zelf het Norton programma niet voor het backuppen, maar blijkbaar gebruik je het en je zult er vast een optie voor herstel in kunnen vinden als je zoekt en dan gewoon de instructies volgen.

Toegevoegd na 41 seconden:
USB die groot genoeg is qua opslag capaciteit kan ook ipv externe schijf.
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
het ligt eraan hoe norton die backup maakt, ik gebruik zelf syncback, handig toeltje die alle bestanden gewoon kopieert. gebruikt norton een typische norton file waarin alles verborgen zit, kan je het alleen met norton er weeruit halen. Ik zou zeggen stop het cd-tje erin, open norton op je nieuwe laptop en zoek de optie: backup herstellen / terugzetten iets in die trant. Je kan zowiezo je bestanden overzetten, het beste met een usb stick of externe schijf dus. Het ligt eraan hoeveel data ze in beslag nemen. Om dit te bekijken ga je naar je mijn documenten map waar al die dingen in staan op je xp laptop, selecteer alle mappen die relevant zijn (met behulp van ctrl kan je meerdere mappen selecteren) gebruik je rechter muisknop en kies eigenschappen, dan kun je zien hoeveel data het in beslag neemt. Je kan die data: 1. los branden op een dvd als de capaciteit voldoende is en dan in de nieuwe laptop en dan alles selecteren naar waar je het daar wilt hebben. 2. een usbstick of externe schijf gebruiken die groot genoeg is. 3. onder de 2 GB kun je het oploaden naar we-transfer, eerst inpakken alles (selecteren - rechter muisknop - kopieren naar- gecomprimeerde map) op de site van we-transfer instructies volgen. en dan op nieuwe pc downloaden met behulp van de link die je hebt gekregen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel voor het meedenken. Wat ik wilde is uiteindelijk niet gelukt maar met een USB stick is alles nu wel over.