Met welke extensie en waar moet ik nieuwe standaardbestanden Map (met macro's) en Blad opslaan. Ik gebruik Excel 2007 onder windows 7.

Toegevoegd na 1 uur:
Het gaat mij om de standaardbestanden die gebruikt worden als je een nieuw werkblad invoegt of als je een nieuw leeg bestand opent.

Toegevoegd na 1 uur:
Heb zelf het antwoord gevonden:
opslaan als Map.xlt en Blad.xlt (excel 97-2003 sjabloon) in C:\Users\GEBRUIKER\AppData\Roaming\Microsoft\Excel\XLSTART
Excel afsluiten en daarna worden de opgeslagen bestanden gebruikt als je een nieuw bestand opent of een nieuw werkblad invoegt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Best opslaan als xls extensie. Vanaf Office 2007 is de extensie bij automatisch opslaan gewijzigd, met als gevolg dat vroegere Excel programma's die nieuwe extensie niet kunnen lezen.