Microsoft Word past alle tekst aan ipv mijn geselecteerde woord/deel. Hoe zet ik dit uit?

Ik ben een tekst aan het typen in Word. Mijn 'Snelle Stijl' die ik gebruik is Geen Afstand. Nu selecteer ik een woord die ik dikgedrukt willen hebben, dus ik toets Ctrl+B, en dan ineens wordt alle tekst in het hele document dikgedrukt!

Hoe zet ik dit uit??
Soms word ik zooo gek van dat stomme Word...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
6K

Antwoorden (4)

Dat probleem ken ik.
Ik weet niet hoe ik het uit moet zetten, maar..
..als je 1 woord vetgedrukt wil hebben kun je ook de cursor in het woord plaatsen (i.p.v. het te selecteren) en dan Ctrl + B te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bekend probleem (sinds 1995?). Enkel als je direct na CTRL-B CRTL-Z drukt, blijft je ene woord/zin vet en de rest van de onzin wordt ongedaan gemaakt. Dit gebeurt (mij) meestal als ik de normal.dot heb aagepast (door extra icons in de menubalken toe te voegen). Soms moet je dus ook je normal.dot verwijderen. Word maakt dan een nieuwe (lege) aan en je probleem is verholpen (net als je handige icons...).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor deze vraag moet je eerst weten welke versie je hebt van word 2003, 2007, 2010
Je moet altijd eerst de tekst selecteren die je wilt veranderen van opmaak. Daarna kun je of sneltoetsen gebruiken of in het lint de functie aanklikken . HIer geld dan dat het alleen voor de geselecteerde tekst geld.

Toegevoegd na 4 minuten:
Kijk ook eens bij autotekst. Hier veranderd word soms dingen die je eigenlijk niet wilt.
Natuurlijk kun je gek worden van word echter je erin verdiepen is meer rendabel. Helaas maken teveel mensen ook in het bedrijfsleven slechts 30 % van alle mogelijkheden van dit mooie programma.
Frank
www.vipvoque.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beetje outdated, maar wellicht nog interessant voor anderen die op deze pagina komen.
Ga naar de lettertypestijl die je gebruikt, zoals standaard of geen afstand, kop 1, enz.
Klik met je rechtermuisknop op de stijl die je momenteel gebruikt en klik vervolgens op wijzigen.

Het menu 'Stijl wijzigen' opent nu. Onder de voorbeeldtekst staan opties die je uit en aan kunt vinken. Zorg er hier voor dat 'Automatisch bijwerken' uit staat. Druk vervolgens op OK.

Als het goed is is het nu opgelost! :-)