Is er een makkelijke, snelle manier om datum's onderaan (digitale) foto's te verwijderen?

Ik ben op vakantie geweest met een goede vriendin. Onlangs kreeg ik een schijfje met de foto's die zij gemaakt heeft. Zij had gedurende de eerste dagen van haar reis de datumvermelding aanstaan, met andere woorden: onderaan elke foto staat met gele letters een datum.

Aangezien er enkele foto's van haar bij zitten die ik niet zelf gemaakt heb die toch wel erg leuk zijn, wil ik die foto's voor mijn eigen fotoalbum gebruiken. De datum wil ik er niet op hebben.

Ik ben zelf al even aan het knutselen geweest met Photoshop, maar naast dat dat een heidens karwei is, is het resultaat van de eerste foto toch niet geheel 100% naar mijn wens.

Is er misschien een programma'tje dat deze data herkend en verwijdert of een andere handige manier om deze datum-vermelding te verwijderen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Niet dat ik weet.

De rubber stamp en/of clone van photoshop zou toch perfect moeten werken, en met 3-5 minuten per foto zou je heel acceptabele resultaten moeten hebbe?

http://graphicssoft.about.com/od/digitalphotography/ss/removedate_4.htm

Tevens heeft photoshop een 'healing tool' welke de achtergrond herkent en de voorgrond kan verwijderen door de achtergrond door te trekken:

http://graphicssoft.about.com/od/digitalphotography/ss/removedate_5.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, als de datum echt als pixels onderdeel zijn van het beeld, kan je die niet eenvoudig meer weghalen. Tenminste ik weet hier ook geen tool voor. Die op een goede manier die 'ontbrekende' beeldpixels kan herberekenen.

Wel kun je natuurlijk een balkje eroverheen trekken. Maar beter is het om de foto een beetje in de ratio te croppen en de datum eraf knippen.
Vaak doet het niet af aan het beeld, en voor de volgende keer die instelling niet meer gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onderaan bij gerelateerde vragen staat de oplossing. Kost wat geld maar ziet er goed uit.
Als het niet perfect hoeft maar wel snel kun je kijken bij Picnik.

Toegevoegd na 43 seconden:
en gratis..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt met een fotomanipuleerprogramma de foto wat bijsnijden zodat de datum wegvalt. Eenvoudige freeware hiervoor is Photofiltre met een nederlande taalpakket. Met datzelfde programma kun je het ook wegretoucheren waardoor je niet hoeft te snijden.