De meeste encryptie software heeft een 'achterdeur', waarmee de FBI met een vaste sleutel kan binnenkomen. Sommige software heeft dat niet en die kan alleen worden gekraakt door systematisch proberen. Er staat in de US en de UK een reuze computer voor dit doel. Maar afhankelijk van de lengte van jouw sleutel kan de benodigde tijd oplopen tot 3000 jaar. Alleen t.z.t. met kwantumcomputers moet het mogelijk zijn die tijd tot 1000 jaar terug te brengen. Ik heb een programma geschreven, dat een sleutel genereert van 512 karakters lang. Dat kraken ze in geen eeuwigheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De meeste encyptiesoftware is alleen te kraken met "brute force". Dat betekent dat je alle mogelijke wachtwoorden één voor één uitprobeert, tot je de juiste gevonden hebt. Dat zou jaren en jaren kunnen duren, maar in theorie kan je het ook de eerste keer goed hebben.
bamibal