Mijn laptop doet sinds vorige week raar, hij klikt op willekeurige momenten.

Sinds vorige week kan ik niet meer normaal op mijn laptop sites bezoeken, spelletjes spelen, documenten typen, enz.
Waar mijn muisaanwijzer is klikt mijn laptop namelijk op willekeurige tijden, soms heel vaak (om de 3 tot 10 seconden) en soms over na langere tijden (30 seconden tot 2 minuten). Weet iemand hoe je dit moet aanpakken, is dit misschien een virus?
Ik heb Avast antivirus geïnstalleerd.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1K

Antwoorden (3)

De informatie die je ons geeft is erg beperkt om duidelijk het probleem aan te wijzen. Wat ik me bijvoorbeeld afvraag is of je een muis gebruikt? En of je andere externe apparaten aan je laptop hebt hangen en zo ja, doet het probleem zich nog steeds voor wanneer er niets anders in de laptop ingeplugged is (behalve de stroomkabel)?
Het probleem zou zich bijvoorbeeld kunnen herleiden naar je muis of muisdrivers. Misschien zijn er bepaalde bestanden beschadigd en werken je touchpad drivers niet meer naar behoren.

Wellicht heb je een virus die automatisch willekeurige klikjes maakt.
Of misschien is het een hardware probleem en functioneerd je touchpad niet meer goed. In dat geval moet je natuurlijk contact opnemen met de winkel waar je deze gekocht hebt, of met de fabrikant.

Ik zou zelf beginnen met enkel een stroomkabel in de laptop te doen en kijken of het probleem zich nog steeds voor doet. In tweede instantie zou ik denken aan een virus of spyware. Avast je hele computer door laten scannen dus. Mocht dit ook niet helpen, dan zou ik proberen de touchpad drivers te updaten of opnieuw te installeren.
Helpt het nog steeds niets dan zou ik windows opnieuw installeren of gewoon formateren.

Als dat ook niet helpt dan kan je er zeker van zijn dat je een hardware probleem hebt.

Succes! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of je een virus hebt kan je bepalen door je computer in de veilige modes op te starten. Of met een ander besturingssysteem op te starten.

Je hebt het over een laptop, is het misschien dan niet je handen die over je touchmuis veld subtiel aanraakt? Heb je het ook als je met je handen helemaal niet in de buurt bent van je laptop? Heb je het ook als je een externe (andere) muis gebruikt en de muis functionaliteiten op je laptop helemaal uitschakelt?

Er zijn nog genoeg dingen om uit te proberen en daarmee dichter bij een goede diagnose te komen van jouw problemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou zomaar malware kunnen zijn.
Laat mbam er maar eens naar zoeken, als dat niet helpt is er toch iets met je hardware.