heb oude compaq pc platte wil weten hij is traag en krijg melding te weinig schrijfruimte.ben een leek graag suggestie en advies aub

iedereen moet het leren dus hoop op advies en wat ik het beste kan doen (nieuwe kopen )op zo een reactie zit ik niet te wachten dat is te goedkoop en vraag ik niet ?)dus kom op mensen laat je hard spreken .M.v.G,Sjon ik denk dat ik bij software moet zijn ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Als je een oude computer hebt dan is het logisch dat die traag is. Want alle huidige programmatuur vereist meer geheugen, meer schijfruimte en een snellere processor.

Het enige wat je nu kunt doen is zoveel mogelijk overbodige zaken van je harde schijf af halen, want daar heb je onvoldoende ruimte. Als je dan alle overbodige programma's e.d. er af hebt gehaald, kan je waarschijnlijk opnieuw defragmenteren (zoek maar op in je helpfile van je computer hoe dat bij jouw systeem werkt, want je zult wel een ouder besturingssysteem hebben).

Met een beetje geluk wordt je computer dan wat sneller. Maar het zal je niet lukken om met een trabantje een formule 1 race te winnen, zo zal het je ook niet lukken om een oude pc snel te maken zonder drastische ingrepen. En dan blijkt meestal dat nieuw kopen toch de goedkoopste optie is.
itsme