waarom geeft mijn brander aan dat er geen cd in zit?

ik heb legaal een film gedownload en wil deze op een cd branden.Nadat ik het bestand heb gekopieerd naar de E schijf
wil ik hem branden maar krijg steeds de melding dat er geen
schijf in de cd-romspeler zit.Ik heb er 3 keer een nieuwe ingedaan maar dat helpt niets.Ook draaien aan de cd helpt niet!

Toegevoegd na 17 minuten:
het is wel een dvd brander waar ik het over heb maar de computer ziet hem als de E schijf c.q. cd-rom speler.
Branden lukte gisteren nog prima maar vanmorgen ging er iets fout, daarna heb ik de schrijfsnelheid verlaagd.

Toegevoegd na 2 uur:
kan me slecht voorstellen dat hij nu al stuk is!
Heb deze nu 3 jaar en gebruik hem hoogstens 10x per jaar

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Als het een oude brander is, kan de lazer stuk zijn. Dingen hebben een bepaalde aantal brand/lees uren!

Toegevoegd na 5 uur:
Ik zou dan toch even met die brander naar een computer winkel gaan. Daar kunnen ze zien of het de lazer is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

waarschijnlijk heeft het te maken met een min of plus dvd

als je nu een dvd+r gebruikt moet je eens een dvd-r proberen of viceversa
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
escape
13 jaar geleden
-1. Dat verhaal stamt van 15 jaar geleden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
echt niet dat heb ik een half uur geleden getypt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ voor dit antwoord
Probeer je te branden in een cd-romspeler? Een speler is, zoals de naam al zegt, alleen om af te spelen, niet om op te nemen of te branden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
en films brand je meestal op dvd, niet op cd :)