Ik heb een green screen achtergrond, hoe kan het zwart wit geblokte vullen?

Het is een filmpje, hoe doe ik dit met Sony Vegas Pro 10?
Zie link
http://www.cg4tv.com/virtual-set/animated-sports-set-camera-4.html

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Je moet gebruik maken van verschillende tracks. Open Sony Vegas en voeg twee Video Tracks toe (insert > video track). Nu haal je je afbeelding uit je bestanden (in dit geval de bovenstaande) en zet hem op de onderste track.
Hetgeen dat je in het geblokte gedeelte wil zetten haal je uit je bestanden en zet je op de bovenste track. Rechtermuisknop op het bovenste bestand en kies voor Video Effect Pan/Crop. Als je het scherm vergroot, verkleint het bestand dat je aan het bewerken bent. Vergeet niet de twee bestanden boven elkaar te zetten en evenlang te maken. Met Video Effect Pan/Crop kan je het bestand qua beeld verkleinen en verplaatsen. Je zet het nu simpelweg op het beeldscherm van het plaatje.

Reageer alsjeblieft als iets niet duidelijk is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het geblokte deel beweegt niet. Als het niet transparant is, kun je je short gewoon op een hogere track leggen, op de plaats waar de monitor in beeld staat. Wel even uitzoeken waar dat precies is en een kort deel renderen en op een groot scherm bekijken of het goed werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo iets dacht al, weet je hoe ik het een "short" moet maken? Of hoe ik in ieder geval het plaatje/filmpje er in krijg?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
snel antwoord (je weet immers nooit of ze deze ook weer weghalen): short is een typo. Moet shot zijn. Dat laad je in een track die over de track met de achtergrond heen komt. Resizen. Je kunt trouwens het best "hetgeen je op de televisie wilt laten zien" in twee tracks zetten: zoals gezegd de background en in een andere, zonder te resizen. (kopieer een track naar de andere voor je die bewerking doet). Dan kun je later namelijk nog dingen doen in je montage als: eerst televisie bekijken en dan overgaat naar een full-screen.