Hoeveel jaar is 14394 dagen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zouden ze niet bedoelen dat het na 60 jaar niet meer werkt dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lol... Nog 20 jaar te gaan, dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou dat programma is dus zo'n 40 jaar oud. Zou het niet kopen als ik jou was! ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'T werkt anders prima ;)
Vele vele vele malen sneller dan de opvolgers, in elk geval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahahahahahaha a +1

Het beste antwoord

Dit lijkt sterk op een programmeerfout.
Gisteren 14394 dagen geleden was het precies 1 januari 1970. Middernacht die dag is het nulpunt van het Unix-datumstelsel, en veel programmeertalen zijn daardoor geïnspireerd.

Ik zou zeggen dat het programma niet heeft kunnen bepalen wanneer het geïnstalleerd is (of voor het eerst gebruikt), en toen maar is uitgegaan van 0. 1 januari 1970 dus. :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klinkt logischer als mijn antwoord, complimenten +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Zo had ik het nog niet bekeken, dat was inderdaad iets met milliseconden sinds 1 januari 1970 of zo geloof ik, hier dus vertaald naar dagen zo te zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo... Alvast 9 punten... Nog eentje erbij is 't maximum ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@mmm: kennelijk is het toch mogelijk om meer dan 11 +jes te krijgen, of krijg je geen extra punten meer na de 10e duim? @magicegidius (Tovergilles?): je hebt geen hoge dunk van deze site... :-P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klopt... 10 punten aan duimpjes is 't max.

Andere antwoorden (9)

Ruim 39 jaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maareh... Hoe kan dat... Toen was er nog geen Windows.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sterker nog. Dat was de experimentele fase van Microsoft... Maar moet er formeel niet ergens een komma tussen staan dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Microsoft is minder als 34 jaar geleden opgericht. Dus 40 jaar gelden zaten ze niet in hun test fase lieve schat. Of is jouw mening of dit feit dat microsoft al veel langer bestaat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je leest verkeerd... En van het clubje dat uiteindelijk met Microsoft onder leiding van Bill Gates gestart is. Is bekend dat zij al sinds 1968 aan het rommelen zijn geweest met home computer achtige apparaten die zo groot waren als een koelkast. Dus de periode tussen '68 en '74 mag je gerust een experimentele fase noemen. Want ik heb nergens gezegd dat dit de test fase was...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat het nu toevallig zo zijn dat het woord Micro-soft (met streepje) in november dit jaar precies 34 jaar geleden voor het eerst werd gebruikt. De computer waar Gates en de zijnen een BASIC interpreter voor schreven, de Altair 8800 http://en.wikipedia.org/wiki/File:Altair_8800_Computer.jpg is overigens een ontwerp van 1975, op 1 januari 1970 was er dus hooguit sprake van experimenten met voorgaande computers die minder geavanceerd zullen zijn. De 8800 had overigens de 8080, ook toen waren er al meerdere fabrikanten bezig met processoren, maar de 8080 is toch een van eerste echt bruikbare microprocessoren. In zekere zin is het dus mogelijk dat Gates al wat aan het prutsen was in 1970, maar Micro-soft kwam pas 5 jaar later.
39,4 jaar??????

Toegevoegd op 29-05-2009 13:08:52
kun je erg nog lang mee vooruit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
14394 / 365,25 = 39,41 jaar ongeveer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
14394/364, 25 = 39, 51681537 jaar.
een gemiddeld jaar is 364, 25 jaar ivm schrikkeljaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik dacht dat een jaar dichter bij de 365,24 dagen zat (vanwege schrikkeleeuwen eens in de 100/400 jaar ofzoiets).
39,4356 jaar.
(Je leeftijd?)

Toegevoegd op 29-05-2009 13:12:35
De teller is nu gestart, je bent nu op dag 14.394, morgen op 14.393 etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Programma-foutje dus!

Misschien heeft de programmeur het aantal minuten dat je het programma gebruikt vermeld (per abuis).
14.394 minuten = ongeveer 10 dagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol... 39,436516438356164383561643835616

Om precies te zijn ^^
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit past geen eens op mijn rekenmachine Marita...:D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op die van mij wel :D en ik ben van de cijfertjes achter de komma, dus ik vind dat mmm wel precies moet weten waar hij aan toe is :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen... Tegen de tijd dat ik dit lees, zijn die cijfertjes achter de komma al lang weer veranderd ;)
39,409466 jaar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat zijn 39 lange jaren
ik heb het uitgerekend op de calculator
en als je het helemaal wilt weten dan komt hier het juiste antwoord:
39,435616438356164383561643835616 jaar.

ik heb '14394 : 365 = 39,435616438356164383561643835616