Boekhoudprogramma's zijn over het algemeen zo beveiligd dat er geen veranderingen in vaststaande data kunnen worden gemaakt ter voorkoming van fraude. Zo kan een verkeerde boeking alleen gecorrigeerd worden door een tegenboeking.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In een boekhoudprogramma kun je na het verwerken van de journaalposten niets meer veranderen.
De boekdatum en de eventuele factuurdatum en betaaldatum liggen dan vast. Het zou geen goed boekhoudprogramma zijn als je dit zou kunnen veranderen. Als je toch een fout hebt gemaakt kun je dat alleen herstellen door een memoriaal boeking te maken. Hiervoor moet je dan wel even vastleggen waarom en waarvoor je dat doet.