Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaat er een programma dat je pc na een bepaalde tijd vanzelf afsluit?

Ik blijf namelijk altijd veel te lang achter de pc zitten, en dit lijkt me wel een handige oplossing.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1.2K
Kimath
13 jaar geleden
goeie vraag, ik heb dit probleem ook wel eens 's avonds.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

bij UPC kan je er volgens mij een downloaden. Ook zijn er proggies als nannyshutdown

andere opties:

Met Windows SteadyState (http://www.microsoft.com/netherlands/artikelen/downloads/steadystate.aspx) kan je wel instellen dat de computer na een verstreken tijd automatisch afsluit. Of je ook een tijd kan instellen


Vanuit de command prompt:
net user /times:Ma-Vr,10-17
De beperking luidt hier: inloggen alleen toegestaan tussen 10 en 17 uur.
opheffen kan met:
net user user /times:all


Als je gebruik maakt van windows vista, dan kan ouderlijk toezicht ook een uitkomst bieden, zo kan je instellen, waaneer er ingelogd kan worden, welke programma's er gebruikt kunnen worden. etc zie ook de link hieronder.
http://www.seniorweb.nl/computer/artikel.aspx?id=18036
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik heb wel eens gebruik gemaakt voor de kinderen van Timeslot. Dat vond ik handig werken. Ze kwamen alleen met het netwerken en downloaden in de knoei, vonden ze, dus het is er weer afgehaald.
Maar je zou het eens kunnen proberen. Al was het alleen maar om jezelf een herinnering te geven dat je er al weer een poos achter zit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien kun je tussen je pc stekker en de wcd een eenvoudige tijdschakelaar zetten die je ook op lampen enz. toepast (als je bv met vakantie bent)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan ook kijken in je energiebeheer daar kan je zelf instellen wanneer je pc automatisch afsluit
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met FASTCOMMAND kun je van alles opstarten met eenvoudige commando's.

Als je bv. intikt: [17:00] stop

Dan sluit je PC om 5 uur pm af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding