Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaat er een (freeware) programma waarbij je een pdf-document van meerdere pagina's uit elkaar haalt (of de volgorde wijzigt)?

Ik heb een pdf-document waarbij de pagina's in de verkeerde volgorde zitten.
Is er een freeware programma waarbij ik de pagina's van elkaar loskoppel en/of de volgorde van de pagina's in een pdf-document wijzigt?

Ik heb PDFTK-builder, maar die biedt de optie niet (of ik heb de optie nog niet gevonden).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
669

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

PDFTK Builder kan dit heel goed.

Er zijn twee mogelijkheden - het hangt ervan af hoeveel pagina's je in een andere volgorde wilt zetten, welke de handigste is.

--

De ene mogelijkheid is heel gewoon het programma starten. Kies je bestand door op de knop Add te klikken. Doe dit nogmaals, en nogmaals, en nogmaals - steeds hetzelfde bestand toevoegen aan de lijst.

Vervolgens klik je op het bovenste document in de lijst, en in het vakje Pages vul je in welke pagina's je daarvan aan het nieuwe document wilt toevoegen. Met het tweede document doe je hetzelfde, met het derde ook, enzovoort.

(Ik neem aan dat je begrijpt wat ik bedoel. Zo niet, geef even een seintje, dan leg ik het in meer detail uit.)

--

De andere methode is bovenin op de tweede tab te klikken. Die heet Split. Kies vervolgens je document, en klik op Save. In dezelfde map waarin het document staat, wordt nu één PDF per pagina gemaakt.

Vervolgens voeg je zelf die een-pagina-documenten in de juiste volgorde samen tot het gewenste document.
(Lees meer...)
Cryofiel
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

angusj.com/pdftkb/#pdftkbuilder

Goeie vraag, want ik had die ook al eens gesteld!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding