Hoe kan ik gebruikers accounts instellen in Acces 2007?

Ik zoek dus een manier om bij het opstarten van een database, er om een log in naam en wachtwoord wordt gevraagd.

Daarnaast wil ik ook elke gebruiker andere rechten geven

Weet jij het antwoord?

/2500

Je zou hiervoor een tabel kunnen aanmaken met kolommen "userid", "username", "password", en "rights". De rechten kun je invoeren als een numerieke waarde (1 = alle rechten, 2 = minder rechten etc.). Vervolgens maak je een formulier met login velden, die je automatisch laat opstarten. Als je op de knop "verzenden" drukt, ga je de data verifieren op basis van de gebruikerstabel. Hierna zet je een globale variabele met het userid. Natuurlijk moet je nu in ieder formulier gaan kijken welke functies de ingelogde gebruiker mag uitvoeren op basis van de rechten.

misschien moet je deze 2 links even doorlezen http://www.databasedev.co.uk/access_security.html http://www.databasedev.co.uk/setting_logon_procedures.html

Bronnen:
http://www.databasedev.co.uk/