Is er een programma dat automatisch te lange bestandsnamen in kan korten?

Ik probeer een back up te maken maar Windows hangt om de zoveel bestanden omdat de bestandsnamen te lang zijn. (zijn gekopieerde websites)

Toegevoegd na 6 minuten:
Bedankt !!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
5.9K

Antwoorden (4)

Ja dat is er. En het is nog gratis ook: http://www.softpedia.com/get/CD-DVD-Tools/CD-DVD-Rip-Other-Tools/Long-Filename-Finder.shtml
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer de software bij de bron eens.

En anders sla je die map toch over in de back-up? In principe kun je er toch niks meer mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
FileNameFixer is eenprogrammatje om lange bestandsnamen in te korten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt de bestandsnamen wel inkorten - maar dan zit je dus met *andere* bestandsnamen. Als het ene bestand naar het andere verwijst, gaat die verwijzing dus verloren zodra je namen gaat veranderen.

Een oplossing zou kunnen zijn, de mappen waarin deze bestanden staan, eerst te comprimeren. Dat kan met Winzip, of met het gratis 7-Zip. Daarmee kun je hele mappen inpakken tot één bestand met een korte naam, bijvoorbeeld mooiewebsite.zip of mooiewebsite.7z .

Vervolgens back-up je die ingepakte spullen. Dat kost ook nog eens minder ruimte, omdat er bij het inpakken meestal wordt gecomprimeerd.

Wanneer het ooit nodig is de zaak te herstellen vanaf je back-up, gebruik je je inpakprogramma om het spul weer uit te pakken. Daarbij worden de lange bestandsnamen automatisch opnieuw aangemaakt.
Cryofiel