Hoe komt het dat een link van Powerpoint zich niet opent?

Vaak ontvang ik via een e-mail als bijlage een leuke Powerpoint presentatie. Als ik op de bijlage dubbleklik opent de de presentatie zich keurig op mijn pc.
Soms stuur ik de presentatie wel eens door naar kennissen en in 9 van de 10 keer opent de presentatie zich ook op hun pc, mits ze natuurlijk Powerpoint op hun pc hebben geinstalleerd. Maar soms krijg ik de opmerking "wildelely , ik kan de bijlage niet openen". Ik weet daar dan geen oplossing voor te aan te dragen. Waarom wel op mijn pc en niet op die van hen terwijl ze toch Powerpoint op hun pc hebben staan en het meestal wel lukt. Je zou zeggen dat het dan aan de bewuste presentatie moet liggen of aan het bij hun geinstalleerde programma, maar waarom?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
6.5K

Het beste antwoord

Dit kan gebeuren als de ontvanger een oudere versie van PowerPoint gebruikt. Stuur jij bijvoorbeeld een presentatie gemaakt in PP 2007 naar iemand die PP 2003 heeft, zal de ontvanger jouw presentatie niet kunnen openen. Hier heb ik (jammer genoeg) ervaring mee. In een nieuwere versie zitten (logischerwijze) nieuwe componenten die niet verenigbaar/opgepikt kunnen worden door (oudere) versies die dat component niet hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank!

Andere antwoorden (1)

Soms is dat puur door de verschillende versies van powerpoint. De ene powerpoint reader is de andere niet, en ook de powerpoint versies zelf verschillen nogal. Er zijn voor de 2003 programma's bijvoorbeeld compatibility packs om te zorgen dat ze met de latere software nog goed kunnen werken.

En dan nog....werkt het helaas niet altijd.
Maar in de praktijk is het precies zo verwarrend als je beschrijft.
Het verschil wat het meest voorkomt is toch dat men een pps bestand probeert te openen met een ppt applicatie.

Toegevoegd na 1 uur:
Je kunt er het beste even over lezen in het Dowloadcenter van Microsoft, omdat ik jouw systeem niet ken. Elk systeem is anders en elke versie heeft zijn eigen mogelijkheden en onmogelijkheden.

http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?familyid=941b3470-3ae9-4aee-8f43-c6bb74cd1466&displaylang=en
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ku je die compatibility packs gratis downloaden en zo ja via Microsoft?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?familyid=941b3470-3ae9-4aee-8f43-c6bb74cd1466&displaylang=en :-))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan :-)