Mag je bevriend zijn met vrouwelijke leerkrachten op social media?

want er zijn mensen die dat doen gewoon als vraag

3 maanden geleden
2.8K
TurfGraver
3 maanden geleden
Waarom zou dat niet mogen?
Anders zouden ze daar helemaal geen vrienden hebben.
tinus1969
3 maanden geleden
Als leerling? Als ouder van een leerling? Of gewoon?
HeerVoldemort
3 maanden geleden
Ik als vrouw had ook een vriendschap op Facebook met een paar mannelijke leraren, met sommige nog steeds trouwens. Ik zie daar echt geen probleem in.

Antwoorden (1)

Je mag natuurlijk altijd een vriendschapsverzoek sturen, maar dat wil niet zeggen dat je leerkracht dat moet aanvaarden.

Leerkrachten willen niet altijd alles prijsgeven over hun vrije tijd, en moeten verzoeken dus niet aanvaarden. Respecteer hun keuze!
Vergeet niet dat je leerkracht ook jouw profiel kan zien als je vrienden bent! Als je een leerkracht toevoegt, zal je dus misschien zelf ook nog eens extra moeten nadenken voor je iets post over “die knappe van Frans”.

Bovendien weet de leerkracht dan ook wat je buiten de schooluren allemaal doet, en zal die misschien willen ingrijpen wanneer hij/zij denkt dat er iets fout gaat, bv. bij tekenen van cyberpesten of bij het lezen van “verontrustende” berichten. Zal de leerkracht dan misschien contact opnemen met je ouders, de schooldirectie...
3 maanden geleden