Hoe kan je kunst beveiligen op instagram?

Ik ben een beginnende artiest die regelmatig kunst post op mijn Instagram-account. Ik zou graag weten hoe ik mijn kunst bescherm, zodat deze niet gestolen kan worden.

9 maanden geleden
TurfGraver
9 maanden geleden
Watermerken? Maar hangt natuurlijk van de "kunst" af.
LeonardN
9 maanden geleden
Wat is je doel? Wat is je kunst? Wat bedoel je met "stelen"? Uiteindelijk is bijna alle kunst vanzelf en direct beschermd door auteursrecht.
Daar hoef je niks voor te doen.
Het zal echter vaak wel lastig blijken om daar wat mee te doen.
Als iemand jouw foto kopieert en als achtergrond gebruikt, tsja, dan kom jij dat nooit te weten en kan je er niks mee. Daarnaast is dergelijk gebruik in de regel ook niet illegaal omdat het voor persoonlijk gebruik is. Gaat deze echter de foto gebruiken in een reclame-uiting, of ander doel waarbij de foto door een ander meermaals wordt hergepubliceerd dan kan je aan de juridische bel trekken.

Geef als eerste antwoord