Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan iemand online jouw gegevens achterhalen via snapchat?

Ik kwam met iemand in contact die beweerde dat hij voor de overheid werkte en een 'hacker' was. Kan die persoon via snapchat mijn adres etc. achterhalen? Moet ik me zorgen maken?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
2.3K
tinus1969
2 jaar geleden
Heb je ruzie met deze persoon?
Ritsuka
2 jaar geleden
Klik in elk niet op links die je toegestuurd krijgt
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
@tinus1969, nee geen ruzie met hem, ken hem eigenlijk zo goed als niet.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Iedereen kan beweren een hacker te zijn. Het is niet met zekerheid in te schatten of je met een echte hacker te maken hebt en sommige hackers hebben we degelijk de skills om ergens in te breken.
Maar... echte hackers dreigen meestal niet met beweringen dat ze van de overheid zijn. En als ze dat wel doen zullen ze ook met bewijzen daarvoor komen.
Daarnaast is ook snapchat zich bewust van het feit dat er hackers in de wereld zijn. Zij zullen er alles aan doen om hun pogingen te dwarsbomen.

De kans dat je met een echte hacker te maken hebt is dus niet nul, maar ik zou niet meteen van het ergste uitgaan. Veel van dit soort types proberen je bang te maken om zo geld of gegevens los te praten. GA DAAR NOOIT OP IN !!! Dit is vaak het begin van een heleboel ellende. Wees ook op je hoede als er straks ineens een 'helpdesk' van snapchat belt met de bewering dat ze verdacht activiteit hebben gezien en je vragen even in te loggen, op een link te klikken of iets te installeren. Dat is NIET de helpdesk, dat is de hacker die je wil laten denken dat de helpdesk belt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Ja pas op also je online bent!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding