Kan ik een tijdsslot zetten op mijn instagram app?

Ik merk dat ik als ik even mijn insta wil checken ik vaak langer blijf hangen dan goed is. Vooral in de ochtend is dit nadelig. Ik vroeg me af of het mogelijk is een soort tijdsslot te installeren die ervoor zorgt dat ik van bijvoorbeeld 8.00-11.00 niet op instagram kan.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
2.2K
Ritsuka
2 jaar geleden
Misschien handig om tw vermelden welk merk en type telefoon je hebt

Antwoorden (1)

Op Android kan dit via Settings -> Digital wellbeing and parental controls -> Focus Mode
Hier kun je instellen dat je alleen bepaalde apps mag gebruiken. Hier kun je de apps inzetten die je nog wel wilt gebruiken, Instagram laat je in jouw geval weg.

Focus Time kun je zelf aanzetten, als je Bixby Routines hebt kun je ook instellen dat deze automatisch aangaat op de gewenste tijden.
Je kunt ook gebruiken maken van Bedtime Mode, staat ook onder Digital Wellbeing in Settings.
Je kunt nog steeds Instagram gebruiken, maar het maakt je scherm zwart-wit, waardoor je telefoon een stuk saaier is om te gebruiken.
Ik gebruik Bedtime Mode zelf om te zorgen dat ik op tijd ga slapen, bij mij gaat hij aan van 22:00 - 06:00
Toegevoegd op 19 juni 2021 04:18: tekst
Plaatje bij antwoord
Ritsuka