Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik zou graag internet willen blokkeren vanaf 00.30-6.30. kent iemand hier een programma'tje voor?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
801
Thecis
7 jaar geleden
welke provider heeft u?
9 vd 10 modem/routers die geleverd worden kunnen dit namelijk gewoon instellen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Inderdaad, allerlei oplossingen. De meest betrouwbare is het in je router en/of modem instellen, zodat ook andere apparaten (tablet/telefoon etc.) niet van de aansluiting gebruik kunnen maken. Ja, er zijn ook programma's waar je dit soort dingen in kunt regelen, veelal in de hoek van "parental control" applicaties of firewall applicaties, maar dat zou eigenlijk plan B moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je router kent mogelijk een instelling 'access restrictions', waarin je beperkingen kunt instellen. De router is vaak te benaderen door in je browser een lokaal adres in te typen, bv 192.168.1.1 of 10.0.0.250
Wat het adres precies is, hangt af van hoe je router is ingesteld. Zelf biedt mijn router van Cisco deze functionaliteit niet, en zou ik er gewoon voor kiezen om een elektrische tijdschakelaar in het stopcontact voor modem of router in te stellen op de gewenste tijden.
Ritsuka
7 jaar geleden
al het internet? of alleen een plugin in je browser op de pc?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Ritsuka; AL het internet, zodat sommige mensen bij haar thuis niet op "rare" sites kunnen gaan in de nacht.
Ritsuka
7 jaar geleden
ik weet niet of vraagsteller dit bedoel @Lizio
ben je een bekende van haar?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Bij veel routers kun je beperkingen maken voor de verschillende verbindingen. Bijvoorbeeld wifi uit tussen tijdstip a en b. Of kabel poort 3 uit tussen tijdstip a en b. Hoe dat precies moet is erg afhankelijk van je router. Ik zou een handleiding van je router raadplegen, of eventueel je provider om info vragen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding