Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kun je muziek toevoegen aan je TikTok-video's?

Ik heb onlangs TikTok gedownload, maar ben er nog niet helemaal uit. Hoe voeg ik achtergrondmuziek aan mijn dansjes toe? Als het kan, wil ik sommige liedjes ook inkorten.

Picture for question
12.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Muziek toevoegen:

1. Klik op de muziektrack onderin de video. Dit kan ook door middel van een challenge/trending hashtag.

2.Hoor je muziek die je leuk vindt? Klik dan op de knop: 'use this sound'.

Het is overigens ook mogelijk om het muziekstartpunt aan te passen, dit doe je door het schaartje naar links of rechts te slepen. De muziek begint dan op het moment waar jij wilt dat het start.
(Lees meer...)
3 jaar geleden
Vroeger kon je ook je eigen muziek toevoegen. Nu kan dat niet meer. Dat moet nu via andere apps.

Ik doe dat zelf met de InShot Video Editor. Daar upload je dan je video. Klik na het muziekpictogrammetje op 'tracks'. Dan kom je bij 'mijn muziek' en kun je uit persoonlijke muziek kiezen. Je krijgt dan ook opties voor verschillende volumeniveaus en de mogelijkheid voor crossfade, als je dat wil.
(Lees meer...)
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding