Een facebook-pagina ,kan dat zonder je eigen naam?

Iemand wil anoniem blijven, dus zonder foto en naam, dus een nickname.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.4K
tinus1969
3 jaar geleden
Waarom wil diegene anoniem blijven? Om misbruik te maken? (spammen, stalken)?
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Ja dat kan, heb ik zelf ook. Niet om te spammen en stalken. Maar mijn baas bijvoorbeeld hoeft niet alles van mij te zien.

Antwoorden (2)

ja hoor, ik zie er wel meer die dat doen. Kan me bij sommige namen tenminste echt niet voorstellen dat ze zo heten (en van anderen weet ik dat ze niet zo heten)
3 jaar geleden
tinus1969
3 jaar geleden
Officieel mag het volgens de gebruiksvoorwaarden niet. Facebook doet duidelijk geen 100% controle.
Het kan, maar mag niet van Facebook. Toch gebeurt dit op grote schaal.
Bij twijfel zal Facebook je vragen om de echtheid van je account verifiëren. Ondertussen sluiten ze je account tijdelijk. Dit wordt pas geopend wanneer je een kopie van je identiteitsbewijs opstuurt.
Het kan ook zijn dat Facebook je anoniem account definitief sluit. Je kunt niet meer inloggen en het account wordt in zijn geheel verwijderd. Je kunt hier weinig tegen doen: Facebook is aan de macht.
Je kunt je hierbij afvragen wat erger is: een anoniem account aanmaken of de privacy van gebruikers schenden waar Facebook bekend om staat.
Toegevoegd op 13 mei 2020 12:05: tekst
SimonV
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik heb en wil geen facebook maar kunnen ze echt een kopie van je identiteitsbewijs vragen??
SimonV
3 jaar geleden
Ja, ze kunnen dat. Maar je bent natuurlijk niet verplicht dit te doen. Wel je BSN onzichtbaar maken.
https://nl-nl.facebook.com/help/582999911881572
tinus1969
3 jaar geleden
@wayan, waarom zou dat niet kunnen? Jij sluit een gebruikers overeenkomst met Facebook, dan heeft Facebook het recht om te weten met wie ze die overeenkomst sluit.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
nou omdat als ik al op facebook zou zitten ze schijnbaar allemaal gegevens over mij schijnbaar allemaal mogen gebruiken maar dan zouden ze mijn identiteit ook nog willen verifiëren?? Nee bedankt