Ik wil graag weten of ik kan zien of iemand een extra facebook account heeft.?

Het gaat om een facebook account op en iphone. Zelf heb ik een Mac book pro,

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.8K
LeonardN
4 jaar geleden
Dat kan je niet zien, daar kan je niet achter komen, behalve per ongeluk. Overigens bestaat er niet zoiets als "een facebook account op en iphone". Je heb gewoon een facebookaccount, dat kan je met allerlei apparaten inzien.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
jawel. Ik heb kennissen in Azie die een facebook account op hun telefoon hebben. De meesten daar, denk ik. Ik zie ook dat ze onder wat andere namen soms meerdere accounts hebben. Ik heb vrienden, die ik driemaal heb als vriend, omdat ze verschillende accounts hebben. Maar nu heb ik iemand, die ik ervan verdenk een extra account te hebben. Omdat ik op één dag 150 vrienden miste.
gvrox
4 jaar geleden
Ik snap niet hoe het feit dat iemand een extra account heeft invloed heeft op het aantal vrienden dat je hebt.
LeonardN
4 jaar geleden
jawel. Ik heb kennissen in Azie die een facebook account op hun telefoon hebben. Nee dan snap je een principe niet (dat zorgt er waarschijnlijk ook voor dat je andere principes onjuist interpreteert). Die mensen kunnen gewoon achter elke pc gaan zitten en daar inloggen met hun account. Accounts zijn niet gekoppeld aan een apparaat. Dat iemand alleen maar gebruik maakt van een iPhone zegt niet dat het niet ook op een ander apparaat gebruikt kan worden. Maw "een facebook account op en iphone" bestaat niet. Wat je wel kan zeggen is: "een facebook account welke tot nu alleen maar via een iPhone is aangesproken door de accounthouder" maar dat is een zinloze vermelding. Het is gewoon een Facebookaccount zoals elk ander FBaccount. Maar nu heb ik iemand, die ik ervan verdenk een extra account te hebben. Omdat ik op één dag 150 vrienden miste.
?? Dat is een bizarre claim. Als je dat zegt snap je iets niet. Verzin je zelf theorieën zonder logische gevolgtrekking.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik hoor hier en daar vrienden wel eens zeggen dat iemand maximum 1 Facebook account mag hebben, anderen zeggen dan weer dat er geen limiet staat op het aantal accounts dat iemand kan hebben. Hoe zit dat nu juist? Wel in principe kan iemand evenveel accounts aanmaken als dat hij/zij emailadressen bezit. Je kan per email adres namelijk inderdaad maximum 1 Facebook account creëren en sommige mensen kiezen ervoor om een aparte account te maken waarmee ze foto’s delen met familie of info met collega’s of anderen.
LeonardN
4 jaar geleden
De richtlijnen van Facebook vermelden dat je per persoon maar 1 privéaccount mag hebben. Ze vermelden (ietwat onterecht): https://www.facebook.com/help/975828035803295?helpref=uf_permalink
"Facebook is een community van mensen die hun ware identiteit gebruiken. Het is in strijd met de richtlijnen van de Facebook-community om meer dan één persoonlijk account te onderhouden." Niet iedereen zal zijn ware identiteit gebruiken, dat moedigt Facebook wel aan. Maar volgens mij hebben ze geen actief beleid om accounts te verwijderen van mensen die meerdere accounts hebben. Ze voeren soms wel (pro)-actief beleid om sommige accounts waarvan ze vermoeden dat het schuilnamen zijn te bevriezen. Je moet dan soms met bewijs komen dat het je echte naam is.
Dit werkt soms vervelend voor mensen met aparte namen, en zorgt ervoor dat je met een verzonnnen naam als Jan Pietersen wel makkelijk een tweede account aan kan maken zonder gezeur.

Antwoorden (1)

Nee, dat kun je niet zíen. FB zelf gaat er vanuit dat iemand ook principe maar 1 account heeft.
.
Bedankt voor de aanvulling @JoanDArc !
Zie reakties !
Toegevoegd op 03 juni 2019 11:06: tekst
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ en wat het hebben van meerdere persoonlijke accounts aangaat: Facebook is een community van mensen die hun ware identiteit gebruiken. Het is in strijd met de richtlijnen van de Facebook-community om meer dan één persoonlijk account te onderhouden.
Als je je bedrijf, organisatie, merk of product op Facebook wilt vertegenwoordigen, kun je je persoonlijke account gebruiken om een pagina te maken en beheren. Vergeet niet dat een persoonlijk profiel is bedoeld voor niet-commerciële doeleinden en om een individu te vertegenwoordigen.
https://nl-nl.facebook.com/help/975828035803295?helpref=related
But who cares.