Is VPN gebruik toegestaan in Turkije?

Ik ga op vakantie naar Turkije. Ik wil een VPN gebruiken zodat ik kan facebooken/whatsappen enz. Is een VPN verboden in Turkije? Kan ik als toerist in de problemen komen als ik een VPN gebruik?

MvG, A.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
3.9K
TurfGraver
5 jaar geleden
Zover mij bekend is gebruik maken van vpn nog steeds verboden in Turkije.

Antwoorden (1)

Om ervoor te zorgen dat het social-mediagebruik in Turkije afneemt, bestaat er een verbod voor het gebruik van VPN-verbindingen.
Controle hierop valt niet mee: schakel je bijvoorbeeld bij NordVPN Obfuscated Servers in, dan wordt het nog moeilijker om je te identificeren als een VPN-gebruiker.
Er zijn nog geen straffen uitgedeeld, je krijgt hoogstens een waarschuwing als je ontdekt wordt. Het kan wel zijn dat jouw VPN-dienst geblokkeerd is in Turkije.
SimonV